Autostick je název funkce manuálního řazení rychlostí v několika automatických převodovkách instalovaných v autech značek Jeep, Chrysler, Fiat, Dodge, a Ram. Poprvé se použila v roce 1996 v modelu Dodge Intrepid a Eagle Vision TSi sedan, a dnes je dostupná pro většinu modelů značky Fiat Chrysler Automobiles. Autostick umožňuje řidiči co nejefektivněji využívat točivý moment motoru v manuálním režimu.
Princip funkčnosti převodovek s funkcí Autostick
Převodovky s funkcí Autostick jsou automatické převodovky s konvertorem točivého momentu, planetovými koly, elektronickým řízením a funkcí přizpůsobení se stylu jízdy. Konvertor točivého momentu má funkci závěrky. Manuální řazení se provádí pomocí softwaru.
Vzorec řazení a provozní režimy převodovky se mohou lišit podle modelu auta a verze převodovky. Na některých autech můžete přepnout do manuálního režimu pohnutím řadicí páky do polohy “Autostick” a řadit rychlosti posouváním páky do polohy “+” nebo “-“. Na jiných autech se řazení nahoru nebo dolů provádí přímo v poloze “D”, posouváním páky doleva nebo doprava. Na volantu jsou často instalovány i páčky řazení nebo tlačítka pro pohodlnější řazení rychlostí.
Oblíbené převodovky s režimem Autostick
Index převodovky | Výrobce | Počet rychlostí | Typ pohonu | Uspořádání motoru | Začátek výroby | Instalována na modelech |
42LE (A606) | Chrysler | 4 | Přední | Podélné | 1993 | Chrysler LHS; Chrysler Concorde; Plymouth Prowler; Chrysler 300M; Dodge Intrepid; Chrysler New Yorker; Chrysler Prowler; Eagle Vision |
42RLE | Chrysler | 4 | Zadní, Pohon všech kol | Podélné | 2003 | Chrysler 300; Dodge Charger; Dodge Durango; Dodge Magnum; Dodge Nitro; Jeep Liberty; Dodge Challenger; Dodge Ram |
40TES/41TES | Chrysler | 4 | Přední | Příčné | 2007 | Chrysler Sebring; Dodge Journey; Chrysler 200; Dodge Avenger |
62TE | Chrysler | 6 | Přední | Příčné | 2007 | Dodge Journey; Chrysler Pacifica; Chrysler 200; Dodge Avenger; Chrysler Town and Country; Chrysler Grand Voyager; Dodge Grand Caravan; Volkswagen Routan; Chrysler Sebring; Ram PROMASTER |
545RFE | Chrysler | 5 | Zadní, Pohon všech kol | Podélné | 2001 | Dodge Durango; Dodge Ram; Dodge Power Wagon; Jeep Grand Cherokee; Jeep Commander; Dodge Dakota; Jeep Liberty; Mitsubishi Raider; Jeep Wrangler; Chrysler Aspen |
W5A580 (722.6 5G-Tronic) | Mercedes Benz | 5 | Zadní, Pohon všech kol | Podélné | 1996 | Chrysler 300; Dodge Nitro; Jeep Grand Cherokee WK; Chrysler Crossfire; Dodge Charger; Jeep Commander XK |
845RE (8HP45) | Chrysler-ZF | 8 | Zadní, Pohon všech kol | Podélné | 2010 | Chrysler 300; Dodge Charger |
948TE (9HP48) | Chrysler-ZF | 9 | Přední | Příčné | 2013 | Chrysler Town and Country; Jeep Renegade; Jeep Cherokee; Dodge Caravan |
Běžná selhání převodovek s funkcí Autostick
Selhání | Převodovky |
Selhání senzorů, což je spojeno s opožděným řazením rychlostí, spontánním řazením a problémy se zamknutím převodovky. | 42LE (A606); 40TES; 41TES; 42RLE; 62TE; 948TE (9HP48) |
Vložka mezi hřídeli převodovky je náchylná na předčasné selhání. | W5A580 (722.6 5G-Tronic) |
Volnoběžná spojka se předčasně poškodí. | W5A580 (722.6 5G-Tronic) |
Solenoidy těla ventilů se rychle kontaminují. | W5A580 (722.6 5G-Tronic).62TE |
Selhává deska vodičů se snímači rychlosti. | W5A580 (722.6 5G-Tronic) |
Komentovat