CDI jsou dieselové motory se systémem přímého vstřikování paliva Common Rail, instalované na různých modelech značky Mercedes-Benz. Tyto motory se objevovaly od roku 1997. Mají 4, 5, 6, nebo 8 válců. Jsou vybaveny řetězovým pohonem, turbodmychadlem, většinou s mezichladičem. 2-fázové turbodmychadlo je instalováno na moderních verzích; setkáváme se i se systémem vstřikování látky AdBlue – slouží k redukci škodlivých emisí ve výfukových plynech.
CDI motory spotřebují relativně nízké množství paliva, jsou ekologické, a nabízejí vyšší výkon a točivý moment. Vstřikovací systémy pro tyto motory vyrábějí známí výrobci, jako například Bosch a Delphi.
Oblíbené motory CDI
Index | Počet a seřazení válců | Počet ventilů | Objem, l | Výkon, hp | Točivý moment, Nm | Roky výroby | Modely značky Mercedes-Benz |
OM612 | 5, řadový | 20 | 2.7 | 156-170 | 330-400 | 1999-2007 | C-Třída W203; CLK-Třída C209; E-Třída W210; ML-Třída W163; G-Třída W463; Sprinter W901. |
ОМ 651 | 4, řadový | 16 | 1.8 a 2.2 | 109-204 | 250-500 | 2008 až dodnes | A-Třída W176; CLS-Třída W218; S-Třída W222; SLK-Třída R172; GLA-Třída X156; M-Třída W166; Sprinter W906; V-Třída W639; E-Třída W212; C-Třída W204; C-Třída W205; B-Třída W246. |
ОМ656 | 6, řadový | 24 | 3.0 | 286-340 | 600-700 | 2017 až dodnes | CLS-Třída C257; S-Třída W222; E-Třída W213; G-Třída W463. |
ОМ642 | V6 | 24 | 3.0 | 184-265 | 400-620 | 2005 až dodnes | C-Třída W204; CLS-Třída W219; E-Třída W211; E-Třída W213; CLK-Třída C209; CLS-Třída W218; E-Třída W212; R-Třída W251; S-Třída W222; GL-Třída X164; GLC-Třída X253; ML-Třída W166; Sprinter W906; V-Třída W639; GLK-Třída X204; G-Třída W463; S-Třída W221. |
ОМ629 | V8 | 32 | 4.0 | 306-320 | 700-730 | 2005-2010 | E-Třída W211; GL-Třída X164; S-Třída W221; ML-Třída W164. |
OM640 | 4, řadový | 16 | 2.0 | 82-140 | 180-300 | 2004-2012 | A-Třída W169; B-Třída W245. |
ОМ646 | 4, řadový | 16 | 2.2 | 102-170 | 235-400 | 2002-2010 | C-Třída W203; C-Třída W204; CLK-Třída C209; E-Třída W211; Sprinter W906; V-Třída W639. |
ОМ647 | 5, řadový | 20 | 2.7 | 177 | 400 | 2002-2005 | E-Třída W211. |
ОМ613 | 6, řadový | 24 | 3.2 | 197 | 470 | 1999-2013 | E-Třída W210; S-Třída W220. |
ОМ628 | V8 | 32 | 4.0 | 250-260 | 560 | 1999-2005 | E-Třída W211; G-Třída W463; S-Třída W220; ML-Třída W163. |
OM654 | 4, řadový | 16 | 2.0 | 150-245 | 360-500 | 2016 až dodnes | C-Třída W205; E-Třída W213; |
Časté selhání motorů CDI
Selhání | Motory |
Předčasné opotřebení vačkových hřídelí, které je určeno konstrukcí motoru. | OM612. |
Časté spálení elektrických vodičů dodávajících proud do vstřikovačů paliva a snímače plnicího tlaku. | OM612, ОМ647. |
Propálení podložek odolných vůči ohni pod vstřikovači, což vede k tvorbě kalu na jejich povrchu. | OM612, ОМ647, ОМ613. |
Předčasné poškození piezo-vstřikovačů. | OM651. |
Nevyrovnání ložisek vačkové hřídele se může objevit vlivem selhání olejového čerpadla. | OM651. |
Sací potrubí je náchylné k prasknutí a ztrátě vzduchotěsnosti, protože je vyrobeno z plastu. | OM651. |
Úniky chladicí kapaliny se často objeví v blízkosti krytu termostatu a vodní pumpy. | OM651. |
Úniky z chladiče oleje jsou často způsobeny nespolehlivostí jeho těsnění. | ОМ642. |
Vlivem prasknutí výfukového sběrného potrubí a vniknutí produktů opotřebení do turbíny tato součástka předčasně selže. | ОМ642. |
Motor je velmi citlivý na přehřátí, což vede k tvorbě prasklin a zářezů. | ОМ629, ОМ628. |
Vylévání paliva ze vstřikovačů, poškození palivového čerpadla. | ОМ629, ОМ628. |
EGR ventil se zašpiní poměrně rychle, stejně jako i sací škrticí klapka. | OM640. |
Často se poškozují snímače polohy vačkové hřídele a klikové hřídele. | ОМ646, ОМ647, ОМ613. |
Výskyt vzduchových bublin v palivovém systému vlivem vysušení rychlých konektorů. | ОМ646, ОМ647, ОМ613. |
Komentovat