CDI motory: provozní vlastnosti

CDI motory: provozní vlastnosti

CDI jsou dieselové motory se systémem přímého vstřikování paliva Common Rail, instalované na různých modelech značky Mercedes-Benz. Tyto motory se objevovaly od roku 1997. Mají 4, 5, 6, nebo 8 válců. Jsou vybaveny řetězovým pohonem, turbodmychadlem, většinou s mezichladičem. 2-fázové turbodmychadlo je instalováno na moderních verzích; setkáváme se i se systémem vstřikování látky AdBlue – slouží k redukci škodlivých emisí ve výfukových plynech. 

CDI motory spotřebují relativně nízké množství paliva, jsou ekologické, a nabízejí vyšší výkon a točivý moment. Vstřikovací systémy pro tyto motory vyrábějí známí výrobci, jako například Bosch a Delphi.   

Oblíbené motory CDI

Index Počet a seřazení válců  Počet ventilů Objem, l Výkon, hp Točivý moment, Nm Roky výroby Modely značky Mercedes-Benz
OM612 5, řadový 20 2.7 156-170 330-400 1999-2007 C-Třída W203; CLK-Třída C209; E-Třída W210; ML-Třída W163; G-Třída W463; Sprinter W901.
ОМ 651 4, řadový 16 1.8 a 2.2  109-204 250-500 2008 až dodnes A-Třída W176; CLS-Třída W218; S-Třída W222; SLK-Třída R172; GLA-Třída X156; M-Třída W166; Sprinter W906; V-Třída W639; E-Třída W212; C-Třída W204; C-Třída W205; B-Třída W246.
ОМ656 6, řadový 24 3.0 286-340 600-700 2017 až dodnes CLS-Třída C257; S-Třída W222; E-Třída W213; G-Třída W463.
ОМ642 V6 24 3.0 184-265 400-620 2005 až dodnes C-Třída W204; CLS-Třída W219; E-Třída W211; E-Třída W213; CLK-Třída C209; CLS-Třída W218; E-Třída W212; R-Třída W251; S-Třída W222; GL-Třída X164; GLC-Třída X253; ML-Třída W166; Sprinter W906; V-Třída W639; GLK-Třída X204; G-Třída W463; S-Třída W221.
ОМ629 V8 32 4.0  306-320   700-730 2005-2010 E-Třída W211; GL-Třída X164; S-Třída W221; ML-Třída W164. 
OM640 4, řadový 16 2.0 82-140 180-300 2004-2012 A-Třída W169; B-Třída W245.
ОМ646 4, řadový 16 2.2 102-170 235-400 2002-2010 C-Třída W203; C-Třída W204; CLK-Třída C209; E-Třída W211; Sprinter W906; V-Třída W639.
ОМ647 5, řadový 20 2.7 177 400 2002-2005 E-Třída W211.
ОМ613 6, řadový 24 3.2 197 470 1999-2013 E-Třída W210; S-Třída W220.
ОМ628 V8 32 4.0 250-260 560 1999-2005 E-Třída W211; G-Třída W463; S-Třída W220; ML-Třída W163.
OM654 4, řadový 16 2.0 150-245 360-500 2016 až dodnes C-Třída W205; E-Třída W213; 

Časté selhání motorů CDI

SelháníMotory
Předčasné opotřebení vačkových hřídelí, které je určeno konstrukcí motoru.OM612.
Časté spálení elektrických vodičů dodávajících proud do vstřikovačů paliva a snímače plnicího tlaku. OM612, ОМ647. 
Propálení podložek odolných vůči ohni pod vstřikovači, což vede k tvorbě kalu na jejich povrchu. OM612, ОМ647, ОМ613. 
Předčasné poškození piezo-vstřikovačů.OM651.
Nevyrovnání ložisek vačkové hřídele se může objevit vlivem selhání olejového čerpadla.OM651.
Sací potrubí je náchylné k prasknutí a ztrátě vzduchotěsnosti, protože je vyrobeno z plastu.  OM651.
Úniky chladicí kapaliny se často objeví v blízkosti krytu termostatu a vodní pumpy.  OM651.
Úniky z chladiče oleje jsou často způsobeny nespolehlivostí jeho těsnění. ОМ642.
Vlivem prasknutí výfukového sběrného potrubí a vniknutí produktů opotřebení do turbíny tato součástka předčasně selže. ОМ642.
Motor je velmi citlivý na přehřátí, což vede k tvorbě prasklin a zářezů.  ОМ629, ОМ628.
Vylévání paliva ze vstřikovačů, poškození palivového čerpadla.ОМ629, ОМ628.
EGR ventil se zašpiní poměrně rychle, stejně jako i sací škrticí klapka.OM640.
Často se poškozují snímače polohy vačkové hřídele a klikové hřídele. ОМ646, ОМ647, ОМ613.
Výskyt vzduchových bublin v palivovém systému vlivem vysušení rychlých konektorů. ОМ646, ОМ647, ОМ613.
[Celkem: 0   Průměr: 0/5]