Co je to CiTD? Vlastnosti výkonu motoru

Co je to CiTD? Vlastnosti výkonu motoru

CiTD motory jsou přeplňované dieselové motory se systémem vstřikování paliva Common Rail. Instalované jsou na autech Mazda. Můžeme je pojmenovat i jako MZR-CD, MZ-CD, nebo CD. Debutovali v roce 2002 a často se používaly do roku 2014. Následně byly postupně nahrazeny pohonnými jednotkami Skyactiv-D. Většina motorů CiTD je vlastním vynálezem společnosti Mazda Motor Corporation. Některé z nich jsou však modifikované pohonné jednotky od společnosti Groupe PSA.

Vlastnosti motorů CiTD

Tyto pohonné jednotky mají 4 válce a 8 nebo 16 ventilů. Blok motoru je z litého železa nebo hliníku. Hlava válců je vždy z hliníku. Podle verze mohou být motory vybavené turbodmychadlem od IHI, BorgWarner, nebo MHI, a systémy vstřikování paliva od Siemens nebo Denso. Rotace mezi prvky mechanismu časování ventilů se přenáší řemenem nebo řetězem.

Oblíbené motory CiTD

Kód Objem motoru, l Počet ventilů Max. výkon, hp Max. točivý moment, N ∙ m Začátek výroby Mazda modely vybavené tímto druhem motoru
RF5C 2.0 16 120–135 310 2002 MPV LW; 6 GG
RF7J 2.0 16 110–145 310–360 2005 3 BK; 6 GG; 5 CR; 6 GH
R2AA 2.2 16 150‒185 360‒400 2008 3 BL; CX-7 ER; 6 GH
Y404 1.4 8 68 160 2003 2 DY; 2 DE
Y406/ Y646 1.6 16 90 205–215 2004 2 DE; 3 BK; 3 BL; 5 CW
Y601, Y642 1.6 16 109 240
Y661 1.6 8 95 205
Y650, Y655, Y6Y1 1.6 8 115 270

Běžná selhání motorů CiTD

SelháníMotory
Podložky pod vstřikovači paliva se často vypálí.RF7J; R2AA; RF5C.
Ventily podtlakového potrubí mají krátkou životnost.RF5C. 
Snímač proudění vzduchu se často kazí.RF5C; RF7J.
Vysokotlaké palivové čerpadlo někdy přestane pracovat.RF5C; R2AA; Y404; RF7J.
Příruby mezichladiče jsou náchylné k prasknutí.RF7J.
Rozvodový řetěz se předčasně natáhne.R2AA.
Tlumící kladka klikové hřídele se může zničit při nízkém počtu ujetých km.Y404.
Vačky vačkové hřídele se poměrně rychle opotřebují.Y406; Y642; Y646; Y601.
Turbodmychadlo se často kazí.Y406; Y642; Y646; Y601.
Řetěz spojující vačkové hřídele je náchylná na natažení.Y406; Y642; Y646; Y601.
[Celkem: 0   Průměr: 0/5]

Komentovat

Your email address will not be published. Required fields are marked *