Co je to HDi, e-HDi, BlueHDi? Vlastnosti výkonu motoru

Co je to HDi, e-HDi, BlueHDi? Vlastnosti výkonu motoru

HDi, e-HDi, BlueHDi jsou dieselové pohonné jednotky s turbodmychadlem a systémem vstřikování paliva Common Rail, instalované na autech značky Citroën a Peugeot. Vyrábějí se od roku 1998. Dnes jsou v nabídce 4 generace těchto motorů, které splňují požadavky norem Euro III, Euro IV, Euro V a Euro VI. Některé z těchto motorů byly vytvořeny v rámci spolupráce se společností Ford Motor Company. Používají se na vozidlech značky Ford, Land Rover, Jaguar, Suzuki s různými indexy. Výkonnější verze motorů jsou obvykle vybaveny turbodmychadly s variabilní geometrií nebo dvojitým turbodmychadlem. Systém vstřikování paliva Common Rail vyrábějí společnosti Bosch, Siemens, Delphi a Continental a používají se na různých modelech vozidel jako systémy dodávky paliva.          

BlueHDi verze se liší od HDi přítomností systému dodatečného ošetření výfukových plynů. Verze e-HDi mají k dispozici systém “Start-Stop” a systém rekuperace brzd.  

Oblíbené motory HDi, e-HDi a BlueHDi

Model motoru Index motoru Počet a uspořádání válců Počet ventilů Objem, l Výkon, hp Max točivý moment, Nm Roky výroby Instalováno na modelech
HDi DV4TD 4, řadový 8 1.4 68 150–160 2001–2015 Peugeot 107; Citroën Nemo; Peugeot 206; Peugeot 1007; Citroën C1; Peugeot 208; Citroën C3; Peugeot 307; Citroën C2; Peugeot 207; Citroën DS3; Peugeot 2008; Peugeot Bipper
DV4TED4 4, řadový 16 1.4 92 200 2002–2005 Citroën C3
DV6TED4 (9HZ, 9HY) 4, řadový 16 1.6 109 240 2002 Peugeot 206; Peugeot 207; Citroën C2; Citroën C4; Peugeot 307; Citroën C3; Peugeot Partner; Citroën C5; Peugeot 308; Peugeot 3008; Citroën Berlingo; Peugeot 5008; Citroën Xsara Picasso; Peugeot 407
DV6ATED4 (9HV, 9HX) 4, řadový 16 1.6 90 205–215 2003–2010 Peugeot 207; Citroën C3; Peugeot 307; Citroën C4; Peugeot 308; Citroën Xsara Picasso; Peugeot Partner; Citroën Berlingo
DV6BTED4 4, řadový 16 1.6 75 175– 185 2005–2015 Peugeot Partner; Citroën Berlingo
DV6CTED (DV6C, DV6CM) 4, řadový 8 1.6 110‒115 270 2009–2017 Peugeot 207; Citroën C2; Citroën C4; Peugeot 208; Citroën C3; Peugeot 308; Peugeot Partner; Citroën C5; Peugeot 2008; Citroën Berlingo; Peugeot 5008; Citroën Xsara Picasso; Citroën Berlingo; Peugeot 3008; Citroën C4 Picasso; Peugeot 408; Citroën DS4; Peugeot 4008; Peugeot 508; Citroën DS3; Citroën C4 Aircross; Citroën DS5
DV6DTED (DV6D 4, řadový 8 1.6 90–92 230 2009–2016 Peugeot 207; Citroën C4 Picasso; Peugeot 2008; Citroën C-Elysee; Peugeot Partner; Citroën C3; Peugeot 208; Citroën DS3; Peugeot 301; Citroën C4; Peugeot 308; Citroën C4 Cactus; Citroën Berlingo
DV6ETED (DV6E) 4, řadový 8 1.6 75 220 2009–2015 Citroën Berlingo; Peugeot Partner
DW10TD (RHY, RHX) 4, řadový 8 2.0 85–95 160–220 1999–2006 Peugeot 206; Citroën C5; Citroën Xsara Picasso; Citroën Berlingo; Peugeot 306; Citroën Xsara; Peugeot Partner; Citroën Xantia; Peugeot 307; Peugeot 406
DW10ATED (RHZ) 4, řadový 8 2.0 105–110 245‒255 1998‒2004 Peugeot 307; Citroën Xsara; Peugeot 406; Citroën Xantia; Peugeot 607; Citroën C5; Peugeot 806; Citroën Evasion
DW10ATED4 4, řadový 8 2.0 107‒109 270 2000–2006 Peugeot 806; Peugeot 807; Citroën Evasion; Citroën C8
DW10BTED4 (RHJ, RHR) 4, řadový 16 2.0 135–140 320–340 2004–2015 Peugeot 3008; Peugeot 307; Citroën C5; Peugeot 807; Citroën DS4; Peugeot 308; Peugeot 407; Citroën C8; Peugeot 5008 Citroën C4 Picasso; Peugeot 508; Peugeot 607; Citroën C4
DW10CTED (DW10C) 4, řadový 16 2.0 163 240 2009–2015 Peugeot 308; Citroën C4 Picasso; Peugeot RCZ; Citroën C5; Peugeot 407; Citroën DS5; Peugeot 508; Citroën DS4; Peugeot 807; Peugeot 3008; Citroën C8; Peugeot 5008
DW10DTED4 (DW10D) 4, řadový 16 2.0 150 320–340 2009–2015 Peugeot 308; Citroën C4 Picasso; Peugeot 3008; Peugeot 5008; Citroën C4
DW12TED4 (4HX, 4HW) 4, řadový 16 2.2 128–133 314 2000–2006 Peugeot 406; Citroën C8; Peugeot 607; Citroën C5; Peugeot 807
DW12UTED (4HV, 4HU) 4, řadový 8 2.2 100–120 250– 320 2002–2011 Peugeot Boxer; Citroën Jumper
DW12BTED4 (DW12B, 4HT) 4, řadový 8 2.2 170 370 2006–2010 Peugeot 407; Citroën C8; Peugeot 807; Citroën C5; Peugeot 607; Citroën C6
DW12MTED4 (4HN) 4, řadový 16 2.2 156–160 380 2006–2010 Peugeot 4007; Citroën C-Crosser
DW12CTED4 4, řadový 16 2.2 204 450 2010–2015 Peugeot 508; Citroën C5
DT17TED4 (UHZ) V6 24 2.7 204 440 2004–2010 Peugeot 407; Citroën C6; Peugeot 607; Citroën C5
DT20C V6 24 3.0 241 450 2009–2013 Citroën C6; Peugeot 407; Citroën C5
BlueHDi DV5TED4 4, řadový 16 1.5 75-130 230–300 2017 Peugeot 308; Peugeot 2008; Citroën Berlingo; Peugeot 5008; Peugeot 508; Citroën Spacetourer; Peugeot 3008; Peugeot Rifter; DS 7 Crossback
DV5RC 4, řadový 16 1.5 130 300 2017 till present Peugeot 308; Peugeot 3008; Peugeot 5008; Citroën Berlingo; Peugeot 508; DS 7 Crossback; Peugeot Rifter
DV6FCTED (DV6FC) 4, řadový 8 1.6 120 300 2014 till present Citroën C3 Aircross; Peugeot 208; Citroën DS3; Peugeot 3008; Citroën C4; Peugeot 5008; DS 3; Peugeot Partner; Citroën C4 Picasso; Citroën Spacetourer; Peugeot 308; DS 4; Citroën Berlingo; DS 5; Peugeot Traveller
DV6DTED 4, řadový 8 1.6 100 250 2015 till present Peugeot 208; Citroën C4 Cactus; Peugeot Traveller; Citroën C3 Picasso; Peugeot 3008; Citroën C3; Peugeot 2008; Citroën C4 Picasso; Peugeot 301; Citroën C3 Aircross; Elysee; Citroën Berlingo; Citroën Spacetourer; Peugeot 308; Citroën C4; Citroën C-Peugeot Partner; Peugeot 5008
DW10FCTED4 (DW10FC) 4, řadový 16 2.0 175– 180 400 2014 till present Peugeot 308; Peugeot 3008; DS 4; Citroën Spacetourer; Peugeot 508; Peugeot 5008; DS 7; Citroën C5; Peugeot Traveler; DS 5
DW10FDTED4 (DW10FD) 4, řadový 16 2.0 150 370 2013 till present Peugeot 308; Citroën C4 Grand Picasso; Peugeot 508; Citroën C4; Peugeot 3008; Peugeot 5008; DS 4; Citroën C4 Picasso; Citroën C5.
e-HDi DV6FETED (DV6FE) 4, řadový 8 1.6 75 230 2015 till present Peugeot 208; Peugeot 2008; Citroën C3; Citroën Berlingo; Peugeot Partner

Časté selhání motorů HDi, e-HDi a BlueHDi

SelháníMotory
Záložní palivové čerpadlo je náchylné na tvorbu vzduchových bublin a má relativně krátkou životnost. DV4TD, DW10ATED, DW10ATED4.
Kladka klikové hřídele se poškodí poměrně rychle.DV4TD, DW10TD, DW10ATED, DW10ATED4, DW10ATED4.
Časté selhání mezichladiče.DV4TED4.
Hrubý síťovinový filtr turbíny se rychle ucpe. Proto je turbína velmi citlivá na zašpinění. Pozdní výměna oleje vede k poškození jednotky. DV6TED4, DV6BTED4.
Vlivem úniku v dávkovači vzduchu se sací systém zašpiní olejem. DV6TED4, DV6ATED4, DV6BTED4.
Vypálení podložek pod vstřikovači odolných vůči ohni, což vede k tvorbě kalu v otvorech.  DV6TED4, DV6ATED4, DV6BTED4, DV6DTED, DV6ETED.
V motoru se objeví úniky oleje.DV6DTED, DV6ETED.
Časté poškození snímače tlaku diferenciálu.DV6DTED.
Záložní palivové čerpadlo má krátkou životnost.DW10TD.
Řetěz vačkové hřídele je náchylný na natažení.DW10BTED4, DW10DTED4, DT17TED4.
Opotřebovaný svazek vodičů v motorovém prostoru způsobuje selhání pohonné jednotky. DW10BTED4, DW10CTED4, DW10DTED4.
Nastavovací prvky hydraulických ventilů se často poškodí a začnou klepat. Problém se může zhoršit používáním nekvalitního oleje. DW10BTED4, DW10CTED4, DW10DTED4.
Turbína s variabilní geometrií je náchylná na zablokování kvůli nekvalitnímu oleji nebo úniku podtlaku. DW12TED4, DW12BTED4.
Selhání turbíny.DW12CTED4, DW12BTED4.
Prasknutí pouzdra termostatu a způsobení přehřívání motoru. DT17TED4.
Nevyrovnání ložisek klikové hřídele vlivem nedostatku oleje.DT17TED4.
[Celkem: 0   Průměr: 0/5]