
CRD motory jsou dieselové přeplňované motory se systémem přímého vstřikování paliva, a jsou instalovány na autech Chrysler, Dodge, a Jeep. Dostupné jsou od roku 2000. Tyto pohonné jednotky vyrábějí společnosti VM Motori, Fiat Powertrain, Volkswagen AG, a Daimler AG a jsou typické vysokým výkonem a výbornými hodnotami točivého momentu.
Vlastnosti motorů CRD
Většina CRD motorů má blok motoru z litého železa; verze s hliníkovým blokem motoru jsou vzácné. Hlava válců je z hliníku. Mechanismus časování ventilů používá řetěz nebo řemen. Common Rail systém se většinou používá na dodávku paliva. ECD motory, které jsou vybaveny jednotkovými vstřikovači, jsou výjimkou. Turbodmychadla pro tyto motory obvykle vyrábí firma Garrett nebo IHI.
Oblíbené motory CRD
Kód | Výrobce | Objem motoru, l | Počet a uspořádání válců | Počet ventilů | Max. výkon, hp | Max. točivý moment, N ∙ m | Začátek výroby | Modely aut vybavené tímto druhem motoru |
ENJ | VM Motori | 2.5 | řadový, čtyřválcový | 16 | 141 | 340 | 2000 | Chrysler Voyager 4; Jeep Cherokee KJ |
ENS | VM Motori | 2.8 | řadový, čtyřválcový | 16 | 160-200 | 360-460 | 2006 | Jeep Cherokee KK and Wrangler JK; Chrysler Grand Voyager 5; Dodge Nitro |
ENR | VM Motori | 2.8 | řadový, čtyřválcový | 16 | 150-163 | 360-400 | 2000 | Chrysler Voyager 4; Jeep Cherokee KJ |
ECD | Volkswagen AG | 2.0 | řadový, čtyřválcový | 16 | 140 | 310 | 2006 | Chrysler Sebring 3; Dodge Avenger; Jeep Compass MK |
EXF | Fiat Powertrain/VM Motori | 3.0 | V6 | 24 | 190-250 | 440-570 | 2010 | Chrysler 300C LD; Jeep Grand Cherokee WK2 |
EDJ | Daimler AG | 2.2 | řadový, čtyřválcový | 16 | 121-150 | 300 | 2002 | Chrysler PT Cruiser |
ECE | Volkswagen AG | 2.0 | řadový, čtyřválcový | 16 | 140 | 310 | 2006 | Dodge Caliber and Journey; Jeep Patriot MK and Compass MK |
EXL | Daimler AG | 3.0 | V6 | 24 | 218 | 510 | 2005 | Chrysler 300C LX; Jeep Grand Cherokee WK and Commander XK |
Běžná selhání motorů CRD
Selhání | Motory |
Ovládací ventil tlaku paliva se často kazí. | ENJ; ENS; ENR |
Vstřikovače se často stanou nepoužitelnými. | ENJ; EDJ; ECE; ECD; ENS; ENR |
Snímač proudění vzduchu se předčasně ucpe. Obvykle je to způsobeno přetržením membrány ventilu ventilace klikové skříně. | ENJ |
Termostat má relativně krátkou životnost. | ENJ; EXF |
Snímač polohy klikové hřídele se někdy poškodí. | EDJ; ENJ |
Turbodmychadlo má krátkou životnost. | ENS; EXL; ECE; ECD; ENR |
Konektor ohřívače palivového filtru často ztrácí svoji těsnost. | ENS; ENR |
Na EGR ventilu se rychle hromadí uhlíkové usazeniny a zablokuje se. | ECD; ECE |
Hadičky turbodmychadla jsou náchylné k prasknutí. | EXF |
Ventil chladiče motorového oleje se poškodí, což vede k nedostatku oleje. | EXF |
Klapky sacího potrubí se často zablokují. | EXL; EDJ |
Rychloupínací konektory palivového systému ztrácejí elasticitu, což vede k tvorbě vzduchových bublin. | EDJ |
Často se objevují úniky motorového oleje. | EXL |
Výfukové svodové potrubí je náchylné k prasknutí. | EXL |
- @user_24068822.07.2022 15:42Člen
Dobry den.
Vlastním Jeep Wrangler JL 2,2 CRD 200k Rubicon 2dv MY2019
Kdo pro tento vůz vyrábí motory?
Po 16 000km zacal hlasit nizky tlak oleje a přepíná do nouzoveho rezimu..
Komentáře - 1