CRDi jsou dieselové motory instalovány na autech značky Hyundai a KIA, v nichž se na dodávku paliva používá systém přímého vstřikování paliva Common Rail. Tyto motory jsou vybaveny turbodmychadlem MHI nebo Garrett. Turbína s variabilní geometrií od společnosti BorgWarner je instalována na některých verzích. Tyto pohonné jednotky mají řemenový nebo řetězový mechanismus pohonu rozvodů. Jejich systém dodávky paliva vyrábí obvykle společnost Delphi nebo Bosch. Podle verze mohou být vstřikovače paliva elektromagnetické nebo piezo-elektrické.
Oblíbené motory CRDi
Index motoru | Počet a uspořádání válců | Počet ventilů | Objem, l | Výkon, hp | Točivý moment, Nm | Rok začátku výroby | Instalováno na modelech |
D4CB | 4, řadový | 16 | 2.5 | 116-177 | 314-441 | 2001 | Hyundai H-1 A1; Hyundai H-1 TQ; Kia Sorento BL. |
D3EA | 3, řadový | 12 | 1.5 | 80-105 | 182-235 | 2001 | Hyundai Accent LC; Hyundai Matrix FC; Hyundai Getz TB. |
D4EA | 4, řadový | 16 | 2.0 | 112-151 | 245-350 | 2000 | Hyundai Sonata NF; Hyundai Tucson JM; Kia Sportage JE; Hyundai Santa Fe SM; Kia Carens UN; Hyundai Trajet; Kia Magentis MG; Hyundai Santa Fe CM; Kia Cerato LD; Hyundai Elantra XD. |
D4EB | 4, řadový | 16 | 2.2 | 139-155 | 343-353 | 2002 | Hyundai Grandeur TG; Hyundai Sonata EF; Hyundai Santa Fe SM; Hyundai Sonata NF; Hyundai Santa Fe CM. |
D4HA | 4, řadový | 16 | 2.0 | 136-185 | 320-400 | 2009 | Kia Sportage 4; Hyundai Tucson; Hyundai ix35 3; Kia Sportage 3; Hyundai ix35 2. |
D6EA | V6 | 24 | 3.0 | 239-250 | 450-540 | 2006 | Hyundai ix55; Kia Mohave. |
D3FA | 3, řadový | 12 | 1.1 | 75 | 153 | 2005 | Kia Picanto; Hyundai i10 1; Hyundai i10 2; Hyundai i20 1; Kia Rio 3; Hyundai i20 2. |
D4FC | 4, řadový | 16 | 1.4 | 75-90 | 220 | 2008 | Hyundai i20 1; Kia Ceed 2; Hyundai i20 2; Kia Rio 4; Hyundai i30 1; Hyundai Accent RB; Hyundai Creta 1; Kia Rio 3; Hyundai ix20 1; Kia Venga 1. |
D4FB | 4, řadový | 16 | 1.6 | 90-136 | 235-280 | 2005 | Hyundai Elantra 4; Kia Soul 1; Hyundai Accent RB; Kia Cerato 1; Hyundai i30 1; Hyundai i30 2; Kia Stonic 1; Hyundai i30 3; Hyundai ix20 1; Kia Ceed 1; Kia Venga 1. |
D4FD | 4, řadový | 16 | 1.7 | 114-141 | 260-340 | 2010 | Kia Optima 3; Hyundai ix35 2; Hyundai i40 1; Kia Sportage 4; Kia Sportage 3; Hyundai Tucson 3; Kia Carens 3. |
Časté selhání motorů CRDi
Selhání | Motory |
Podložky pod vstřikovači se vypálí, což vede k tvorbě kalu na povrchu motoru. | D4CB, D3EA, D4EA, D4EB. |
Předčasně se zvykne ucpat zvedací trubka olejového čerpadla, což je spojeno s nevyrovnáním ložisek. | D4CB, D3EA, D4EA, D4EB. |
Vstřikovače a vysokotlaké palivové čerpadlo mají krátkou životnost. | D3EA, D6EA. |
Hlava válce může prasknout u vozidel, která mají najeto mnoho kilometrů. | D4EA, D4EB. |
Vlivem selhání EGR ventilu a chyb v elektronické řídicí jednotce se může motor zablokovat při určitých otáčkách motoru. | D4EA, D4EB. |
Vstřikovače paliva jsou náchylné na zašpinění, což vede k vynechávání motoru. | D4HA, D3FA, D4FB. |
Při dynamické jízdě se zvyšuje spotřeba oleje. | D4HA. |
Vniknutí výfukových plynů do systému chlazení způsobuje přehřívání motoru. | D6EA, D4FD. |
Častá jízda s téměř prázdnou palivovou nádrží způsobuje vznik vzduchových bublin v palivovém systému. | D6EA. |
Časem začne olej unikat zpod krytu ventilu. | D3FA, D4FC, D4FD. |
Komentovat