Geartronic - převodovky pro auta Volvo

Geartronic - převodovky pro auta Volvo

Geartronic je poloautomatická převodovka s hydraulickým konvertorem točivého momentu a funkcí manuálního řazení, která se používá v osobních a nákladních autech značky Volvo. Vytvořená byla v 90. letech 20. století. Dnes je v nabídce téměř pro všechny modely této značky. Manuální režim umožňuje řidiči převzít v případě potřeby kontrolu nad vozidlem; například pro zlepšení jeho vlastností v terénu nebo zlepšení dynamiky v určitých jízdních situacích.     

Jak funguje převodovka Geartronic

Ve výchozím režimu pracuje převodovka Geartronic jako automatická převodovka, nezávisle vypočítává a mění převodový poměr. Chcete-li přepnout na manuál, řidič musí posunout řadicí páku do polohy (otvoru) “+S-” a pak do “+” nebo “-“, podle toho, jakou rychlost chce zařadit. Mnoho moderních modelů Volvo má i páčkové řazení na manuální ovládání převodovky. Po přepnutí na manuál se barva indikátoru “+S-” na palubní desce změní na oranžovou a objeví se tam číslo, které indikuje, který převodový stupeň je právě zařazen.     

Oblíbené verze převodovky Geartronic

Kód převodovky Výrobce Počet rychlostí Max objem motoru, L Max točivý moment motoru, N·m Začátek výroby Instalována na modelech
AWTF-80 SC Aisin  6 2.5 450 2001 Volvo C30 I; Volvo S60 I, II; Volvo XC60 I; Volvo S40 II; Volvo XC70 II
AW55-50SN Aisin 5 3.5 320 2000 Volvo S40 I, II; Volvo S80 I, II; Volvo S60 I; Volvo V70 I
4T65-E General Motors 4 3.8-5.3 380-440 1996 Volvo XC90; Volvo S80
TG-81SC (AWF8F35,  AWF8G45, AWF8F45) Aisin 8 3.5-4.5 350-480  2013 Volvo S60 I; Volvo XC40 I; Volvo S90 I; Volvo XC90 I; Volvo S80 I; Volvo V90 I; Volvo XC60 I
TF-80SD Aisin 6 3.0 450 2010 Volvo V40 II; Volvo V70 III; Volvo V50 I; Volvo XC70 II; Volvo S60 II; Volvo XC60 I

Běžná selhání převodovky Geartronic 

SelháníPřevodovky
Solenoidy konvertoru točivého momentu se ucpou, pokud se převodová kapalina nevymění včas.AW55-50SN, TG-81SC.
Mechanické prvky převodovky se začnou opotřebovávat, pokud je hladina převodové kapaliny příliš nízká.AW55-50SN.
Hřídele planetového kola se často poškozují.AW55-50SN. 
Závěrka spojky konvertoru točivého momentu se opotřebuje.TG-81SC. 
Pouzdro nebo těsnění levé hnací hřídele nápravy ztratí svou těsnost.TG-81SC.
Ložiska jsou náchylná na selhání.GM 4Т65Е.  
Váš profil je váš osobní asistent.

Sleduje výdaje na auto, zapisuje do servisní knihy a plánů výměny dílů a ukládá oblíbené materiály, poznámky a dokumenty