- PÍSKÁNÍ A HUČENÍ
Indikují selhání pomocných prvků pohonu a systému řízení ventilů. Obvykle se pískání objeví vlivem nataženého řemene nebo poškozeného napínače. Hučení je příznakem poškozeného ložiska. Je velmi nebezpečné ignorovat toto selhání.
Například zablokování ložiska chladícího čerpadla nebo alternátoru může způsobit poškození řemenu, což vede k úplné nefunkčnosti pomocného vybavení.
Ještě horší je, když neobvyklé zvuky slyšíte z rozvodného řemenu: jeho protržení může způsobit deformaci ventilů, a pak se musí motor kompletně opravit.
- RACHOT
Tento zvuk se obvykle objeví, když selže mechanismus variabilního časování ventilů. Někdy to můžete slyšet, když se poškodí snímač polohy vačkového hřídele. Selhání těchto prvků vede k selhání motoru a ke snížení jeho výkonu.
Někdy je slyšet rachocení i vlivem nataženého rozvodného řetězu. Jakož i při řemeni, tak i zde se musí toto poškození ihned opravit.
- HLUČNÁ VIBRACE
Indikuje opotřebovaná ložiska motoru nebo selhání svíčky zapalování.
- KLEPÁNÍ
Je to jeden z nejběžnějších příznaků selhání motoru. Indikuje mnoho selhání: poškození ventilů, opotřebení ložisek vačkových hřídelí, selhání pístů a válců. Zvuk klepání naznačí, o jaké poškození se bude jednat.
Komentovat