Hluk zpod kapoty, který byste neměli ignorovat

Hluk zpod kapoty, který byste neměli ignorovat
  1. PÍSKÁNÍ A HUČENÍ

Indikují selhání pomocných prvků pohonu a systému řízení ventilů. Obvykle se pískání objeví vlivem nataženého řemene nebo poškozeného napínače. Hučení je příznakem poškozeného ložiska. Je velmi nebezpečné ignorovat toto selhání.

Například zablokování ložiska chladícího čerpadla nebo alternátoru může způsobit poškození řemenu, což vede k úplné nefunkčnosti pomocného vybavení.

Ještě horší je, když neobvyklé zvuky slyšíte z rozvodného řemenu: jeho protržení může způsobit deformaci ventilů, a pak se musí motor kompletně opravit.

  1. RACHOT

Tento zvuk se obvykle objeví, když selže mechanismus variabilního časování ventilů. Někdy to můžete slyšet, když se poškodí snímač polohy vačkového hřídele. Selhání těchto prvků vede k selhání motoru a ke snížení jeho výkonu.

Někdy je slyšet rachocení i vlivem nataženého rozvodného řetězu. Jakož i při řemeni, tak i zde se musí toto poškození ihned opravit.

  1. HLUČNÁ VIBRACE

Indikuje opotřebovaná ložiska motoru nebo selhání svíčky zapalování.

  1. KLEPÁNÍ

Je to jeden z nejběžnějších příznaků selhání motoru. Indikuje mnoho selhání: poškození ventilů, opotřebení ložisek vačkových hřídelí, selhání pístů a válců. Zvuk klepání naznačí, o jaké poškození se bude jednat.

  • Silný hluk, který se objeví po zahřátí motoru a po zatlačení plynového pedálu se změní na brnkání. Indikuje kritické opotřebení vačkového hřídele a ložisek spojovacích tyčí.
  • Tikot, který je jasně slyšet ze studeného motoru ihned po nastartování. Po zahřátí motoru se může zcela ztratit. Obvykle indikuje poškození ventilů
  • Nepravidelné tupé klepání v olejové vaně, které mění svou frekvenci spolu s otáčkami motoru indikuje destrukci ložisek klikového hřídele.
  • Jasně zřetelné klepání ihned po nastartování motoru, které po několika sekundách zmizí, může indikovat nedostatek nebo přebytek motorového oleje a ucpání olejového filtru.
  • Ostrý kovový zvuk, který slyšíte z relativně nového motoru, a který se zintenzivní při zvýšení zátěže může indikovat detonaci motoru způsobenou nízko-oktanovým palivem.

Komentáře - 1

  • @J. P.
    12.05.2024 14:16
    Člen

    Dobrej den. Mám problém s motorem. Měnil sem podtlakové hadičky i podtlakové ventily na Audi a4b5 TDI 81 kw a od té doby mi auto rachotu při přidání plynu( zvuk to má jako traktor). Dík za pomoc

Odemkněte svého asistenta pro údržbu auta!

Sledujte své výdaje, spravujte záznamy, plánujte výměny a mnoho dalšího.