i-CTDi a i-DTEC: Honda dieselové motory se systémem přímého vstřikování paliva Common Rail

i-CTDi a i-DTEC: Honda dieselové motory se systémem přímého vstřikování paliva Common Rail

i-CTDi a i-DTEC jsou názvy dieselových přeplňovaných motorů se systémem přímého vstřikování paliva Common Rail. Používají se v autech Honda od roku 2002. Tyto motory jsou vlastním vynálezem společnosti Honda Motor Company a jsou známé svou spolehlivostí a snadnou údržbou, a také pomáhají šetřit palivo.

Vlastnosti motorů i-CTDi, i-DTEC

Motory i-CTDi a i-DTEC mají 4 válce a 16 ventilů. Blok motoru je vyroben z hliníku a obložení válců je z litého železa. Redukuje se tím hmotnost motoru a umožňuje se tím jeho rychlejší zahřátí. Hlava válců je z hliníku. Mechanismus časování ventilů používá řetěz. Všechny verze jsou vybaveny turbodmychadlem s variabilní geometrií.

Oblíbené motory i-CTDi, i-DTEC

Název verze Kód Kapacita, L Max. výkon, hp Max. točivý moment, N · m Začátek výroby Honda modely vybavené tímto druhem motoru
i-CTDi N22A 2.2 140 340 2002 Accord VII; CR-V III; Civic VIII; CR-V II; FR-V IV
i-DTEC N22B 2.2 150−180 350−380 2008 Accord VIII; Civic IX; CR-V VI; CR-V III
N16A 1.6 120−160 300−350 2013 Civic IX; CR-V IV; Civic X; HR-V II

Běžná selhání motorů i-CTDi, i-DTEC

SelháníMotory
Náročné startování motoru v chladném počasí.N22A; N22B
Řetěz časování ventilů je náchylný na natažení i při nízkém počtu ujetých km.N22A
Turbodmychadlo se často poškozuje.N22A
Výfukový svod často praská.N22A
EGR ventil se rychle ucpe a jeho sací trubka praská.N22A; N22B
Tlumící kladka klikové hřídele se může předčasně poškodit.N22A
Piezoelektrické vstřikovače často selhávají.N22B; N16A
Nízkotlaké palivové čerpadlo se poškodí, pokud se včas nevymění palivový filtr.N22B
Dieselový filtr pevných částic se předčasně ucpe.N16A

Komentovat

Your email address will not be published. Required fields are marked *