Jaký druh pneumatik bych si měl/a zvolit pro mé auto?

Jaký druh pneumatik bych si měl/a zvolit pro mé auto?
  1. Doporučení od výrobce auta.
    Přečtěte si návod na používání vašeho vozidla.
    Důležité informace o vašich pneumatikách mohou být napsány na nálepce, kterou naleznete:
    • na klapce palivové nádrže;
    • na sloupku dveří;
    • na rámu dveří na straně řidiče;
    • na víku odkládací přihrádky.

  2. Roční období a počasí.
    Zohledněte podmínky počasí v oblasti, ve které budete jezdit.
    Zimní pneumatiky mají označení M + S (Bláto + Sníh), M & S, MS, Winter, nebo je na nich symbol sněhové vločky.
    Symbol slunce nebo žádné symboly znamená, že pneumatika je letní.
    Celoroční pneumatiky mají označení AS (Any Season, All Seasons), R + W (Cesta + Zima), AW (All Weather, Any Weather).

  3. Velikost pneumatiky.
    Vyberte si pneumatiky s velikostí, kterou doporučuje výrobce auta.
    Nebo si pořiďte pneumatiky se stejnými rozměry a specifikacemi, jako ty, které máte instalované na autě.
    3.1 Šířka.
    Mějte na paměti, že optimální šířka pneumatik je vypočítána pro každý model auta, podle jeho hmotnosti a výkonu, a má i určité limity.
    Výhody širokých pneumatik:
    • lepší ovladatelnost ve vysoké rychlosti;
    • lepší držení auta na vozovce;
    • lepší zrychlení;
    • zkrácení brzdné dráhy letních pneumatik na suché cestě;
    • zkrácení brzdné dráhy zimních pneumatik na mokré cestě.

    Nevýhody širokých pneumatik:
    • zvětšená hmotnost kola;
    • vyšší riziko smyku na vodě;
    • prodloužení brzdné dráhy letních pneumatik na mokrých silnicích;
    • vyšší spotřeba paliva;
    • vyšší zátěž na systém zavěšení kol;
    • vyšší cena.

    3.2 Profil (výška bočních stěn).
    Mějte na paměti, že optimální výška profilu pneumatik je vypočítána pro každý model auta, podle jeho hmotnosti a výkonu, a má i určité limity.
    Výhody nízkoprofilových pneumatik:
    • lepší ovladatelnost ve vysoké rychlosti;
    • lepší držení auta na vozovce;
    • lepší akcelerace;
    • zkrácení brzdné dráhy.

    Nevýhody nízkoprofilových pneumatik:
    • snížená míra pohodlí pro řidiče a cestující;
    • zvýšená zátěž na systém zavěšení kol;
    • vyšší spotřeba paliva.

    3.3 Průměr ráfku.
    Mějte na paměti, že optimální průměr ráfku je vypočítán pro každý model auta, podle jeho hmotnosti a výkonu, a má i určité limity.

  4. Rychlostní hodnota (index).
    Maximální povolená rychlost je označena písmeny A až Y, kde A je minimální hodnota (40 km/h) a Y je maximální hodnota (300 km/h).

  5. Index nosnosti (index).
    Maximální přípustná zátěž na jedno kolo je indikována číslem od 60 do 129. Každý z těchto indikátorů přísluší k určité hodnotě v kilogramech.

  6. Vzor běhounu.
    Zohledněte podmínky provozu vašeho auta.
    Pneumatiky se symetrickým a nesměrových vzorem běhounu jsou vhodné na klidnou jízdu. Jsou levné, mají vyvážené vlastnosti, a mohou se instalovat na kola buď na dané straně nebo nápravě.
    Pneumatiky se směrovým vzorem běhounu jsou vhodné pro deštivé regiony. Jsou odolné vůči smyku na vodě.
    Pneumatiky s asymetrickým vzorem běhounu jsou vhodné na sportovní jízdu. Jsou nejvšestrannější a zaručují stabilitu auta při jízdě na suchém i mokrém povrchu.

  7. S duší / bez duše.
    Použijte pneumatiky, které mají stejné specifikace, jako ty, které máte instalované na vozidle.
    Pneumatiky s duší mají označení TUBE TYPE (TT), pneumatiky bez duše mají označení TUBELESS (TL).

  8. Teplotní hodnota (odolnost vůči teplu, které se tvoří ve vysoké rychlosti).
    Obvykle je to označeno slovem Temperature A, B nebo C kde A znamená nejlepší typ.

  9. Hodnota úspory paliva.
    Označuje se to písmeny od A po G, kde A označuje nejúčinnější hodnotu.

  10. Úroveň hluku.
    Označuje ji piktogram zvukových vln. Jedna vlna znamená, že hluk vydávaný pneumatikou je alespoň o 3 dB nižší, než schválený limit; dvě vlny znamenají, že pneumatika dosahuje limit; tři vlny označují překročení limitu.

  11. Úroveň přilnavosti na mokrou vozovku.
    Označuje se to písmeny od A po F, kde A znamená nejkratší brzdnou dráhu a F nejdelší.

  12. Datum výroby.
    Obvykle jsou na pneumatice 4 čísla: první dvě označují týden a druhé dvě rok výroby.

  13. Maximální tlak nahuštění.
    Tento indikátor reguluje výrobce auta.
    Skládá se z čísla a měřící jednotky.
    Možné důsledky slabého nahuštění:
    • přehřívání pneumatiky;
    • zrychlené opotřebení desénu;
    • destrukce kostry pneumatiky;
    • zvýšení spotřeby paliva;
    • zhoršená ovladatelnost auta;
    • riziko poškození ráfku kola.

    Možné důsledky přehuštění pneumatiky:
    • opotřebení střední části běhounu;
    • destrukce kostry pneumatiky;
    • rychlejší opotřebení systému zavěšení kol;
    • prodloužení brzdné dráhy;
    • riziko výbuchu pneumatiky;
    • zhoršená schopnost držení auta na vozovce.

  14. Tuhost pneumatiky.
    Tužší pneumatiky jsou odolnější vůči opotřebení. Měkčí mají lepší přilnavost.

  15. Výrobce.
    Vybírejte si produkty od známých značek: vydrží mnohem déle.
    Kromě vlastních továren a testovacích zařízení mají hlavní výrobci vlastní výzkumná střediska, která jim umožňují vyvíjet a implementovat inovativní technologie.

  16. Zákony ve vaší zemi.
    Zkontrolujte si, zda se ve vaší zemi mohou používat:
    • zimní a letní pneumatiky na sněhu, ledu, roztátém sněhu a při minusových teplotách;
    • pneumatiky s hroty;
    • sněhové řetězy;
    • pneumatiky s hloubkou desénu větší než 4 mm.

Chcete si vybrat a koupit pneumatiky? Klikněte na odkaz: Pneumatiky od AUTODOC
Váš profil je váš osobní asistent.

Sleduje výdaje na auto, zapisuje do servisní knihy a plánů výměny dílů a ukládá oblíbené materiály, poznámky a dokumenty