S-matic: vlastnosti, výhody a nevýhody

S-matic: vlastnosti, výhody a nevýhody

S-matic je funkce manuálního řazení pro automatické převodovky instalovány v autech značky Honda. Debutovala v roce 1999, kdy byla vytvořena druhá generace modelu Honda Odyssey. V případě potřeby umožňuje S-matic ovládat převodovku manuálně, což může zlepšit dynamiku vozu a jeho ovladatelnost, a podpořit spolehlivější start na kluzkém povrchu.      

Princip funkčnosti systému S-matic

Převodovka S-matic byla vytvořena ve spolupráci s Honda Motor Co., Ltd. Namísto souboru planetových převodovek, který je typický pro většinu hydraulických automatických převodovek, má tato převodovka dva hřídele s převodovými stupni. Každý hřídel zapojuje samostatnou jednotku hydraulické spojky. Pro aktivaci manuálního režimu řidič přesune řadicí páku do příslušného otvoru a potom ji posune do poloh “+” nebo “-” pro řazení nahoru nebo dolů.  

Technické informace o S-matic

Kód převodovkyKódy verzíPočet rychlostíAplikovaná na modelech
H5BYBA; MRMA; BWEA; B7WA; BAYA; BCLA; BGHA; M7WA; BGFA; MAYA5Honda Avancier; Honda Odyssey

Běžná selhání převodovek S-matic

  • Vnější závitový jemný filtr se předčasně ucpe.
  • Jednosměrná spojka se poškodí, pokud převodovka pracuje pod silnou zátěží.
  • Zadní buben spojky se zničí.
  • Zadní ložiska se často zničí.
  • Poškozený kryt průtokového řídicího ventilu způsobuje snížení tlaku v systému, což vede k selhání převodovky.  
    Váš profil je váš osobní asistent.

    Sleduje výdaje na auto, zapisuje do servisní knihy a plánů výměny dílů a ukládá oblíbené materiály, poznámky a dokumenty