TDI motory: provozní vlastnosti

TDI motory: provozní vlastnosti

TDI je série dieselových přeplňovaných motorů s přímým vstřikováním paliva od Volkswagen Group. Motor se představil v roce 1989 na modelu Audi 100 C3. Dnes mají tyto motory téměř všechny modely značek Volkswagen, Seat, Audi, a Škoda. Také se instalují na některých modelech značek Ford, Volvo, Mitsubishi, Chrysler, a jiných značek.     

Vlastnosti

TDI motory mají bloky válců z hliníku nebo litého železa. Hlavy válců jsou vyrobeny z hliníku. Řemen se obvykle používá v mechanismu časování ventilů, ale existují i verze, které používají řetěz nebo ozubená kolečka. Podle verze motoru má palivový systém vysokotlaké čerpadlo, vstřikovače jednotky nebo rozdělovač paliva. Turbodmychadlo s variabilní geometrií je instalováno na mnoha autech namísto běžného. Existují i verze s dvojitým turbodmychadlem, a některé z nich mají název BiTDI.   

Oblíbené motory TDI

Série motorů Objem motoru, L Kód motoru Počet válců Počet ventilů Max výkon, hp Max točivý moment, N · m Typ vstřikování paliva Začátek výroby Aplikování na modelech
EA381 2.5 1T řadový 5 10 120 265 přímé vstřikování 1989 Audi 100 C3
EA153 2.5 BAC řadový 5 10 174 400 vstřikovače jednotky 2003 Volkswagen Touareg 1
5.0 AJS V10 20 313 750 vstřikovače jednotky 2002 Volkswagen Phaeton 1
EA180 1.9 AFN řadový 4 8 110 235 přímé vstřikování 1996 Volkswagen Golf 3; SEAT Cordoba 1; Volkswagen Vento 1; Audi A6 C5; Volkswagen Passat B4; Volkswagen Passat B5; SEAT Ibiza 2; Volkswagen Polo 3; SEAT Toledo 1; Volkswagen Sharan 1; Audi A4 B5
EA188 1.9 AWX řadový 4 8 130 285 vstřikovače jednotky 2000 Audi A4 B6; Audi A6 C6; Škoda Superb 1; Volkswagen Passat B5
2.0 BMM řadový 4 8 140 320 vstřikovače jednotky 2004 Audi A3 8P; Škoda Octavia 2; Volkswagen Caddy 3; SEAT Altea 1; Volkswagen Golf 5; Volkswagen Jetta 5; SEAT Leon 2; Volkswagen Touran 1
EA189 1.6 CAYC řadový 4 16 105 250 Common rail 2009 Škoda Rapid 1; Audi A3 8P; SEAT Ibiza 4; Volkswagen Passat B7; Škoda Octavia 2; SEAT Leon 2; Škoda Yeti; Volkswagen Golf 6; Škoda Superb 2; Volkswagen Jetta 5
1.9 CAAC řadový 4 16 140 340 Common rail 2009 Volkswagen Multivan T5; Volkswagen Caravelle T5; Volkswagen Transporter T5
EA288 1.6 DCXA řadový 4 16 120 250 Common rail 2014 Škoda Superb 3; Volkswagen Passat B8
2.0 DBGC řadový 4 16 150 340 Common rail 2016 Škoda Kodiaq 1; Volkswagen Tiguan 2
EA330 2.5 BDH V6 24 180 370 přímé vstřikování 2004 Audi A6 C5; Volkswagen Passat B5; Audi A4 B6 Cabrio
EA381 2.5 BJK řadový 5 10 109 285 Common rail 2006 Volkswagen Crafter 1
EA896 3.0 CASA V6 24 240 550 Common rail 2007 Volkswagen Touareg 1; Audi Q7 4L
EA897 3.0 CRCA V6 24 245 550 Common rail 2010 Volkswagen Touareg 2; Audi Q7 4L
EA898 4.2 CKDA V8 32 340 800 Common rail 2010 Volkswagen Touareg 2

Běžná selhání motorů TDI

Selhání Motory
Často je potřebné nastavení elektronicky řízeného vysokotlakého čerpadla. 1T; BDH
Hlava válce se často zdeformuje vlivem přehřívání motoru, které je způsobené selháním systému chlazení. 1T
Sací potrubí je náchylné k prasknutí. BAC
Těsnění vstřikovačů jednotky a tandemové čerpadlo časem ztratí těsnost. AJS; AWX; BAC
Ozubená kolečka mechanismu časování ventilů se rychle poškodí. AJS
Montážní pozice ventilů se vypálí po mnoho ujetých km, což vede k ztrátě komprese motoru. AFN
Čepele turbíny nebo EGR ventilu se někdy zablokují. AFN; AWX; CAAC; BDH; BMM
Používání nekvalitního oleje způsobí rychlé opotřebení váčků vačkové hřídele nebo hydraulických zvedacích prvků. AWX; BJK
Piezo-vstřikovače se rychle poškodí. BMM; CAYC; BJK; CKDA; CRCA; CASA; CAAC
Upevňovací prvky vstřikovačů jednotky se uvolní, což povede k únikům. BMM
Pod krytem ventilu se často objevují úniky. BDH; CAYC
Dieselový filtr pevných částic se relativně rychle ucpe. CAAC; DBGC; CKDA; CRCA; CASA; CAYC
Těsnění výměníku tepla rychle vyschne, což vede k úniku chladicí kapaliny. DCXA
Vířící klapky sacího potrubí se časem zablokují. CASA

    Váš profil je váš osobní asistent.

    Sleduje výdaje na auto, zapisuje do servisní knihy a plánů výměny dílů a ukládá oblíbené materiály, poznámky a dokumenty