TiD a TTiD motory: co to znamená a jeho výkonnostní parametry

TiD a TTiD motory: co to znamená a jeho výkonnostní parametry

TiD a TTiD motory jsou názvy dieselových motorů s přímým vstřikováním paliva. Instalovali se na autech Saab v letech 1998 až 2012. Zkratka TiD znamená Turbo Injected Diesel a označuje, že motor je vybaven jedním turbodmychadlem. TTiD (Twin Turbo Injected Diesel) indikuje, že motor má dvojité turbodmychadlo. První TiD motor se objevil v roce 1998 a byl instalován na modelu Saab 9-3. Verze s motorem TTiD byly vytvořeny v roce 2007. Téměř všechny motory vyráběla společnost General Motors. Některé z nich byly vytvořeny v spolupráci s jinými výrobci, jako například Isuzu Motors.             

Vlastnosti motorů TiD a TTiD

Motory TiD a TTiD mají blok motoru z litého železa a hlavu válců z hliníku. Většina je vybavena systémem vstřikování paliva Common Rail, ale existují i verze bez rozdělovače paliva, kde se palivo dodává čerpadlem přímo do palivových vstřikovačů. Mechanismus časování ventilů obvykle používá řemen; řetěz je méně běžný.

Oblíbené motory TiD a TTiD

Název Kód Objem motoru, l Počet a uspořádání válců Počet ventilů Max. výkon, hp Max. točivý moment, N m Začátek výroby Saab modely vybavené tímto druhem motoru
TiD D223L (X22DTH) 2.2 řadový, čtyřválcový 16 115 260 1998 9-3; 
TiD D308L 3.0 V6 24 170 350 2001 9-5;
TiD Z19DTH 1.9 řadový, čtyřválcový 16 150 320 2004 9-3
TTiD  Z19DTR 1.9 řadový, čtyřválcový 16 180 400 2007 9-3; 9-5;
TiD Z19DT 1.9 řadový, čtyřválcový 8 120 280 1998 9-3; 9-5;
TiD A20DTH 2.0 řadový, čtyřválcový 16 170 350 2010 9-5.

Běžná selhání motorů TiD, TTiD

SelháníMotory
Palivový systém je náchylný na tvorbu vzduchových bublin.X22DTH (D223L). 
Dieselový filtr pevných částic a EGR ventil se ucpávají poměrně často.X22DTH (D223L); Z19DTH.
Kladka klikové hřídele se poškodí poměrně rychle.X22DTH (D223L). 
Motorový olej se dostane do paliva vlivem vysušení podložek instalovaných pod vstřikovači paliva.X22DTH (D223L). 
Elektrické komponenty vysokotlakého palivového čerpadla se často stávají nepoužitelnými.X22DTH (D223L). 
Vířící klapky sacího potrubí se mohou snadno poškodit.Z19DTH; A20DTH.
Výfukové svodové potrubí se zdeformuje při vysoké teplotě.Z19DTH. 
Hlavní ložisko klikové hřídele se poškodí vlivem nedostatku oleje, což vede k zablokování motoru při vysokých otáčkách motoru.A20DTH. 
Těsnění chladiče motorového oleje rychle ztratí těsnost.A20DTH.
Nestabilní otáčky motoru mohou být způsobeny zašpiněným ovládacím palivovým ventilem.A20DTH.
Blok motoru je náchylný na přehřátí.D308L.
Váš profil je váš osobní asistent.

Sleduje výdaje na auto, zapisuje do servisní knihy a plánů výměny dílů a ukládá oblíbené materiály, poznámky a dokumenty