VCDi motory: co to znamená a jeho výkonnostní parametry

VCDi motory: co to znamená a jeho výkonnostní parametry

VCDi je série přeplňovaných vznětových motorů se systémem vstřikování paliva Common Rail. Instalují se na autech Chevrolet od roku 2006. Poprvé je vyrobila společnost VM Motori. Od roku 2010 vyrábí tyto motory firma General Motors.

Vlastnosti motorů VCDi

Motory mají 4 válce a 16 ventilů. Blok motoru je vyroben z litého železa a hlava válců je z hliníku. Mechanismus časování ventilů používá řemen nebo řetěz. Všechny verze jsou vybaveny turbodmychadlem s variabilní geometrií, které podporuje výkon.

Technické specifikace motorů VCDi

Kód motoru Objem, L Max. výkon, hp Max. točivý moment, N · m Začátek výroby Modely vybavené tímto druhem motoru
Z20S (Z20DMH, LLW) 2.0 150 320 2006 Captiva C100; Cruze J300; Epica V250. 
Z20S1 (Z20DM, LMN) 2.0 121-127 280-300 2006 Captiva C100; Lacetti J200.
Z20D1 (LNP) 2.0 163 350-360 2010 Cruze J300; Orlando J309; Malibu.
Z22D1 (LNQ) 2.2 163-184 350-400 2010 Captiva C140.

Běžná selhání motorů VCDi

Selhání Motory
Prvky palivového systému jsou citlivé na kvalitu paliva. Z20S (Z20DMH, LLW); Z20D1 (LNP); Z20S1 (Z20DM, LMN).
Řemen časování ventilů má krátkou životnost. Z20S (Z20DMH, LLW); Z20S1 (Z20DM, LMN).
Řetěz časování ventilů se rychle natáhne. Z22D1 (LNQ); Z20D1 (LNP).
Turbodmychadlo se často poškodí. Z20D1 (LNP).
Dieselový filtr pevných částic se rychle ucpe. Z20D1 (LNP).

    Váš profil je váš osobní asistent.

    Sleduje výdaje na auto, zapisuje do servisní knihy a plánů výměny dílů a ukládá oblíbené materiály, poznámky a dokumenty