VCDi je série přeplňovaných vznětových motorů se systémem vstřikování paliva Common Rail. Instalují se na autech Chevrolet od roku 2006. Poprvé je vyrobila společnost VM Motori. Od roku 2010 vyrábí tyto motory firma General Motors.
Vlastnosti motorů VCDi
Motory mají 4 válce a 16 ventilů. Blok motoru je vyroben z litého železa a hlava válců je z hliníku. Mechanismus časování ventilů používá řemen nebo řetěz. Všechny verze jsou vybaveny turbodmychadlem s variabilní geometrií, které podporuje výkon.
Technické specifikace motorů VCDi
Kód motoru | Objem, L | Max. výkon, hp | Max. točivý moment, N · m | Začátek výroby | Modely vybavené tímto druhem motoru |
Z20S (Z20DMH, LLW) | 2.0 | 150 | 320 | 2006 | Captiva C100; Cruze J300; Epica V250. |
Z20S1 (Z20DM, LMN) | 2.0 | 121-127 | 280-300 | 2006 | Captiva C100; Lacetti J200. |
Z20D1 (LNP) | 2.0 | 163 | 350-360 | 2010 | Cruze J300; Orlando J309; Malibu. |
Z22D1 (LNQ) | 2.2 | 163-184 | 350-400 | 2010 | Captiva C140. |
Běžná selhání motorů VCDi
Selhání | Motory |
Prvky palivového systému jsou citlivé na kvalitu paliva. | Z20S (Z20DMH, LLW); Z20D1 (LNP); Z20S1 (Z20DM, LMN). |
Řemen časování ventilů má krátkou životnost. | Z20S (Z20DMH, LLW); Z20S1 (Z20DM, LMN). |
Řetěz časování ventilů se rychle natáhne. | Z22D1 (LNQ); Z20D1 (LNP). |
Turbodmychadlo se často poškodí. | Z20D1 (LNP). |
Dieselový filtr pevných částic se rychle ucpe. | Z20D1 (LNP). |
Komentovat