Zpět na témata

Audi A4 B6 Avant. Přepálené pojistky při zařazení zpátečky AUDI A4 B6 Avant (8E5) (04.2001 - 12.2004)

@user_3893529
06.09.2025 20:14
Člen

Hezký večer, řeším problém se svou Audi A4. Jedná se o motor AWX (1.9 TDI 96kW). Po opravě hlavy po přeskočení rozvodů, se mi při zařazení zpátečky začala pálit pojistka zpátečkových světel. Problém ale visí v tom že na stejné větvi visí také regulace turbodmychadla, takže při přepálení zůstává Turbo na “obtoku” a nezvyšuje tlak zároveň s otáčkami. Diagnostika píše závadu P1144 : Snímač hmostnosti vzduchu-G70 Přerušení/ Zkrat na kostru. Trvalá

Pokud ale pojistku vyměním a nedojde k zařazení zpátečky, auto jede opravdu dobře. Zpětné světla při zařazení svítí pouze slabě a téměř okamžitě dochází k přepálení pojistky. Spínač světel na převodovce jsem zkontroloval a ten je v pořádku. Při měření multimetrem, je na patici zadního světla jen cca 5V. Už si nevím rady kde pokračovat dál, pokud někdo někdy řešil nebo by jste měli dobrou radu kde hledat problém, budu rád za každou z nich.


Předem díky. H.


Zahájena

06.09.25

Posl. odpověď

25.09.25

Odpovědi

4

Zobrazení

89

  • @user_3893529
    18.09.2025 16:51
    Člen
    Vyřešeno. V zadním světle se zalomila jedna packa a potkaly se plíšky co drží žárovku. Zkrat plus na zem a tudíž vypálená pojistka. Kontakty vymezeny kouskem gumy a teď už bez problémů
    • @Adela
      19.09.2025 07:32
      @user_3893529
      AUTODOC expert
      Děkujeme vám za zpětnou vazbu a podělené s námi vaší osobní zkušenosti.
  • @Adela
    19.09.2025 07:30
    @user_3893529
    AUTODOC expert
    Jedná se o složitý problém a skutečnost, že vznikl po opravě hlavy válců, je velmi důležitým vodítkem. Je nepravděpodobné, že by problém byl v samotné řídicí jednotce turbodmychadla. Chyba P1144 a ztlumení zpětných světel naznačují hlubší elektrický problém související s tím, že spínač zpátečky a turbína jsou na stejném obvodu.
    Možné příčiny
    - Zkrat kabeláže k zemi.
    - Nesprávné zapojení.
    - Porucha v samotném zadním světlle.
    Vzhledem k tomu, že se problém objevil po opravě, je s největší pravděpodobností příčinou lidský faktor. Začněte pečlivou kontrolou kabeláže v motorovém prostoru a pod vozem.
    • @user_3893529
      25.09.2025 03:45
      @Adela
      Člen
      Hezký den, jak jsem již napsal jednalo se o zkrat v zadním světlometu. Po kontrole konců kabelového svazku v motorovém prostoru (Váha vzduchu, spínač zpětných světel) a jeho následném proměření Multimetrem, jsem zjistil že je zkrat přítomný až po zařazení zpátečky. Pravé zadní světlo svítilo pouze slabě, levé vůbec. Na patici pouze 5V, v levém světle se ulomila jedna "packa" která drží pružný plechový kontakt u plastové části nosiče žárovek. Došlo k doteku obou plechových kontaktů a tím ke zkratu Plus kontaktu na zem. Nyní opraveno vymezením plíšku kouskem gumy. Budu objednávat nový světlomet.
Autodoc CLUB App icon
Je čas na výměnu dílů? Získej ještě výhodnější nabídky v naší nákupní aplikaci.
Skenovat QR kód pro aplikaci AUTODOC CLUB
NASKENUJ MĚ