Audi A4 B6 Avant. Přepálené pojistky při zařazení zpátečky AUDI A4 B6 Avant (8E5) (04.2001 - 12.2004)
- @user_389352918.09.2025 16:51ČlenVyřešeno. V zadním světle se zalomila jedna packa a potkaly se plíšky co drží žárovku. Zkrat plus na zem a tudíž vypálená pojistka. Kontakty vymezeny kouskem gumy a teď už bez problémů
@Adela19.09.2025 07:32@user_3893529AUTODOC expertDěkujeme vám za zpětnou vazbu a podělené s námi vaší osobní zkušenosti.
@Adela19.09.2025 07:30@user_3893529AUTODOC expertJedná se o složitý problém a skutečnost, že vznikl po opravě hlavy válců, je velmi důležitým vodítkem. Je nepravděpodobné, že by problém byl v samotné řídicí jednotce turbodmychadla. Chyba P1144 a ztlumení zpětných světel naznačují hlubší elektrický problém související s tím, že spínač zpátečky a turbína jsou na stejném obvodu.
Možné příčiny
- Zkrat kabeláže k zemi.
- Nesprávné zapojení.
- Porucha v samotném zadním světlle.
Vzhledem k tomu, že se problém objevil po opravě, je s největší pravděpodobností příčinou lidský faktor. Začněte pečlivou kontrolou kabeláže v motorovém prostoru a pod vozem.- @user_389352925.09.2025 03:45@AdelaČlenHezký den, jak jsem již napsal jednalo se o zkrat v zadním světlometu. Po kontrole konců kabelového svazku v motorovém prostoru (Váha vzduchu, spínač zpětných světel) a jeho následném proměření Multimetrem, jsem zjistil že je zkrat přítomný až po zařazení zpátečky. Pravé zadní světlo svítilo pouze slabě, levé vůbec. Na patici pouze 5V, v levém světle se ulomila jedna "packa" která drží pružný plechový kontakt u plastové části nosiče žárovek. Došlo k doteku obou plechových kontaktů a tím ke zkratu Plus kontaktu na zem. Nyní opraveno vymezením plíšku kouskem gumy. Budu objednávat nový světlomet.

Hezký večer, řeším problém se svou Audi A4. Jedná se o motor AWX (1.9 TDI 96kW). Po opravě hlavy po přeskočení rozvodů, se mi při zařazení zpátečky začala pálit pojistka zpátečkových světel. Problém ale visí v tom že na stejné větvi visí také regulace turbodmychadla, takže při přepálení zůstává Turbo na “obtoku” a nezvyšuje tlak zároveň s otáčkami. Diagnostika píše závadu P1144 : Snímač hmostnosti vzduchu-G70 Přerušení/ Zkrat na kostru. Trvalá
Pokud ale pojistku vyměním a nedojde k zařazení zpátečky, auto jede opravdu dobře. Zpětné světla při zařazení svítí pouze slabě a téměř okamžitě dochází k přepálení pojistky. Spínač světel na převodovce jsem zkontroloval a ten je v pořádku. Při měření multimetrem, je na patici zadního světla jen cca 5V. Už si nevím rady kde pokračovat dál, pokud někdo někdy řešil nebo by jste měli dobrou radu kde hledat problém, budu rád za každou z nich.
Předem díky. H.