Ptejte se nebo sdílejte vaše zkušenosti s opravami na fóru o autech. Přihlaste se k odběru aktualizací, abyste nepropásli naše nové návody.
Pro stažení aplikace:
Sleduje výdaje na auto, zapisuje do servisní knihy a plánů výměny dílů a ukládá oblíbené materiály, poznámky a dokumenty
Z čeho se skládá brzdový systém a jaké má funkce?
Brzdový systém se skládá z hydraulického aktivačního prvku (hlavní brzdový válec, redukční ventil, brzdové potrubí) a brzdového mechanismu. Brzdový systém může být bubnový nebo kotoučový. Bubnový systém obsahuje brzdový buben a čelisti; kotoučové brzdy obsahují rotující brzdové kotouče (rotor) a pevné destičky nacházející se uvnitř brzdového třmenu na obou stranách. Komponenty ruční brzdy jsou: páka a lanka s nastavitelnými konci. Funkce brzdového systému jsou zpomalení auta a zastavení auta, a také jeho znehybnění během parkování.
Jaké jsou příznaky selhání brzdového systému?
Selhání v brzdovém systému jsou indikována snížením brzdného výkonu. Selhání může být spojeno s narušením schopnosti držení auta na silnici, vrzáním při kole, nebo únikem brzdové kapaliny. Na palubní desce se rozsvítí příslušný indikátor brzdového systému. Zvětší se volnost pohybu brzdového pedálu nebo se bude zatlačovat mnohem náročněji - při brzdění bude třeba použít mnohem více síly.
Jak zkontroluji brzdový systém?
Použijte speciální tester pro kontrolu stavu brzdové kapaliny v expanzní nádržce, který detekuje, zda je třeba kapalinu vyměnit. Hladina brzdové kapaliny by měla být mezi označeními "min" a "max". Brzdový pedál by neměl být houbovitý, ale měli byste cítit mírný odpor při jeho zatlačení. Brzdové kotouče a destičky nesmí být špinavé ani poškozené. Změřte jejich tloušťku a porovnejte získané hodnoty s hodnotami, které uvádí výrobce auta. Auto zastavte na svahu s asi 20° sklonem a zatáhněte ruční brzdu. Pokud funguje správně, uslyšíte asi 3 nebo 4 kliknutí, a auto nezačne couvat. Kontrola elektronických asistenčních systémů, jako například ABS, by se měla nechat na odborníky.