Poznatek při výměně oleje v robotické převodovce .
Vážení , dnes jsem se odhodlal (na radu zkušenějších) vyměnit olej v robotické převodovce . I když výrobce udává , že náplň této převodovky je “doživotní” a že se nemění !
Zapomněl však říct , jestli se jedná o doživotí auta nebo jen té zmiňované převodovky. Dal jsem na radu odborníků , že výměnou nic nezkazím a tak jsem se doto dnes pustil .
Koupil 2litry oleje (mimichodem 384kč /L) -obsah náplně -dle odborné literatury je 1.8 -2L .
Za tepla vypustit a nalít nový – co na tom je , že ??
Netušil jsem však, že to nebude zase až tak jednoduché, jak se na první pohled zdálo.
Vypustit to šlo bez problémů , ale dostat se k nalévacímu otvoru ???
Znamemalo to : odcvaknou pojistkový blok umístěný na baterii, odpojit a vyndat baterii, i když kvůli krátké kabeláži jsem ještě musel vycvakat konektory od BSI a udělat si tak místo pro vyndání baterie (ale dopusud dobrý!), pak demontovat kryt pod baterií, který je nad nalévacím otvorem převodovky – znamenalo sundat levé přední kolo a demontovat podběh, protože onen kryt je jedním šroubem přišroubován právě ze strany kola a přikryt podběhem . (chvíli jsem to hledal , než jsem to dohledal! – no páni ing. z Fracie to vymysleli takhle ! ) .
No, ale pak už to byla “brnkačka” . Přes trychtýr a hadičku pomaloučku nalít olej a obráceným postupem demontáže zase vše smotovat … Jo a ještě .. protože po odpojení baterie naskáčkou chyby na BSI, bylo je nutné z paměti vymazat …
Původně jsem si myslel, že celá výměna mi bude trvat tak půl hodiny -max , ve skutečnosti jsem na tom strávil dvě a půl hodiny….
Ale teď mám hřejivý pocit , že jsem pro bezproblémý chod převodovky odělal dost a že budu mít na dalších 60tis km klid . (snad) 🙂