Vyměňte Topeni / Chlazeni sami

Návody a tipy k opravě a údržbě dílů z kategorie Topeni / Chlazeni

Zde naleznete mnoho návodů a video tutoriálů k údržbě dílů z kategorie Topeni / Chlazeni
Značka
Model
Kategorie autodílů

Výměna dílů z kategorie Topeni / Chlazeni: návod krok po kroku

Chcete získat více užitečných informací?

Ptejte se nebo sdílejte vaše zkušenosti s opravami na fóru o autech. Přihlaste se k odběru aktualizací, abyste nepropásli naše nové návody.

Topeni / Chlazeni: návody na opravu a výměnu
Opravit Topeni / Chlazeni krok za krokem návody PDF

Topeni / Chlazeni: Nejsledovanější video tutoriály, jak si opravit auto

Vyřešte problémy s autem sledováním našich užitečných videoprůvodců
Motor vetraku
Přejít do sekce
  • Videoprůvodci o tom jak auto opravit sami
    Návod: Jak vyměnit ventilátor topení na SKODA OCTAVIA 2 (1Z3)
Nainstalujte si aplikaci AUTODOC CLUB!
Váš osobní správce nákladů na auto, tipy na údržbu auta, připomínky o nadcházejících událostech a servisních intervalech, pokyny k svépomocné opravě - vše ve vašem smartphonu.
Topeni / Chlazeni servisní příručka - skenovat QR kód a instalovat aplikaci AUTODOC CLUB
Skenovat

Pro stažení aplikace:

  • - naskenujte QR kód
  • - stáhnout z App Store
  • - stáhnout z Google Play
Váš profil je váš osobní asistent.

Sleduje výdaje na auto, zapisuje do servisní knihy a plánů výměny dílů a ukládá oblíbené materiály, poznámky a dokumenty

Topeni / Chlazeni příručky pro údržbu a opravy online
Triky od AUTODOC CLUB
  • Triky jak vyměnit Topeni / Chlazeni
    Jak odstranit zlomený šroub bez sváření | AUTODOC tipy
  • Rady ohledně údržby Topeni / Chlazeni
    Hluk zpod kapoty | AUTODOC tipy
  • Tipy pro údržbu Topeni / Chlazeni
    Jak opravit klepání a skřípání v zavěšení kol | AUTODOC
  • Topeni / Chlazeni servisní tipy
    Jak vyměnit brzdovou kapalinu a odvzdušnit brzdový systém | AUTODOC tipy

Časté otázky související s kontrolou a opravou systému topení v autě

Proč selže systém topení v autě?

Systém topení v autě přestane fungovat, pokud selže jeden z jeho komponentů. Termostat se může zablokovat vlivem chladicí kapaliny nízké kvality. Řídicí jednotka HVAC a relé se může vypálit jako důsledek poškozeného elektrického vedení. Trubky a chladič ohřívače časem ztratí svou těsnost, což vede k úniku chladicí kapaliny a k zavzdušnění systému. Ucpané vzduchové potrubí, špatný kabinový filtr nebo poškozené klapky nebo ventilátor znamenají proudění menšího množství teplého vzduchu, který bude vstupovat do kabiny auta. Zablokovaná vodní pumpa nebude moci cirkulovat chladicí kapalinu.

Proč systém topení v autě funguje pouze během jízdy?

Systém topení v autě a jeho provoz závisí na funkčnosti systému chlazení motoru. Nemrznoucí směs cirkuluje přes chladič a potrubí. Vodní pumpa, která je poháněna řemenem, je zodpovědná za její dodávku. Řemen se začne pohybovat pouze když běží motor. Pro zahřátí chladicí kapaliny a její dodání do ohřívače musí motor dosáhnout pracovní teplotu. Studený vzduch je tlačen přes chladič pomocí ventilátoru a zahřeje se před vstupem do kabiny auta.

Proč trvá tak dlouho, dokud se rozehřeje kabina auta?

Velká auta se uvnitř rozehřívají déle než kompaktní modely. Více času na rozehřátí motoru a kabiny auta je potřebného zejména při minusových teplotách. Vlivem nízké spotřeby paliva trvá dieselovým motorům déle, dokud se rozehřejí na provozní teplotu, v porovnání s benzinovými motory. Interiér dieselových aut je tedy studený o něco déle. Systém topení v některých elektrických autech nefunguje velmi účinně vlivem nízkého výkonu termoelektrického ohřívače.