Ptejte se nebo sdílejte vaše zkušenosti s opravami na fóru o autech. Přihlaste se k odběru aktualizací, abyste nepropásli naše nové návody.
Pro stažení aplikace:
Sleduje výdaje na auto, zapisuje do servisní knihy a plánů výměny dílů a ukládá oblíbené materiály, poznámky a dokumenty
Proč selže systém topení v autě?
Systém topení v autě přestane fungovat, pokud selže jeden z jeho komponentů. Termostat se může zablokovat vlivem chladicí kapaliny nízké kvality. Řídicí jednotka HVAC a relé se může vypálit jako důsledek poškozeného elektrického vedení. Trubky a chladič ohřívače časem ztratí svou těsnost, což vede k úniku chladicí kapaliny a k zavzdušnění systému. Ucpané vzduchové potrubí, špatný kabinový filtr nebo poškozené klapky nebo ventilátor znamenají proudění menšího množství teplého vzduchu, který bude vstupovat do kabiny auta. Zablokovaná vodní pumpa nebude moci cirkulovat chladicí kapalinu.
Proč systém topení v autě funguje pouze během jízdy?
Systém topení v autě a jeho provoz závisí na funkčnosti systému chlazení motoru. Nemrznoucí směs cirkuluje přes chladič a potrubí. Vodní pumpa, která je poháněna řemenem, je zodpovědná za její dodávku. Řemen se začne pohybovat pouze když běží motor. Pro zahřátí chladicí kapaliny a její dodání do ohřívače musí motor dosáhnout pracovní teplotu. Studený vzduch je tlačen přes chladič pomocí ventilátoru a zahřeje se před vstupem do kabiny auta.
Proč trvá tak dlouho, dokud se rozehřeje kabina auta?
Velká auta se uvnitř rozehřívají déle než kompaktní modely. Více času na rozehřátí motoru a kabiny auta je potřebného zejména při minusových teplotách. Vlivem nízké spotřeby paliva trvá dieselovým motorům déle, dokud se rozehřejí na provozní teplotu, v porovnání s benzinovými motory. Interiér dieselových aut je tedy studený o něco déle. Systém topení v některých elektrických autech nefunguje velmi účinně vlivem nízkého výkonu termoelektrického ohřívače.