Moderní auta mohou mít od 1 do 8 kyslíkových (lambda) sond.
Jízda s autem, které má poškozenou lambda sondu, vede k selhání katalyzátoru, k náročnému startování a ke zhoršenému výkonu motoru, jakož i ke zvýšené spotřebě paliva.
1.
Pokud je výfukové sběrné potrubí překryté štítem proti teplu z kovového materiálu, odstraňte ho.
2.
Zahřejte motor na provozní teplotu, aby bylo odšroubování lambda sondy jednodušší.
3.
Odstraňte negativní svorku z autobaterie. Nasaďte si rukavice, abyste se ochránili před popálením.
4.
Odpojte konektor sondy.
5.
Použitím speciálního nástrčného a ráčnového klíče odšroubujte lambda sondu jejím otáčením proti směru hodinových ručiček.
6.
Natřete závit nové sondy speciálním mazivem, například měděným mazivem odolným vůči vysoké teplotě.
7.
Ručně zašroubujte sondu až na doraz.
8.
Utáhněte ji pomocí momentového klíče točivým momentem, který doporučuje výrobce auta.
9.
Očistěte kolíky konektoru použitím speciálního spreje.
10.
Připojte konektor k sondě, správně uspořádejte kabel a zajistěte jej pomocí svorek.
11.
Znovu namontujte ochranný štít proti teplu a znovu připojte svorku autobaterie.
12.
Vymažte chybový kód z paměti elektronické řídicí jednotky.
13.
Někdy bude nutné odjet určitou vzdálenost, aby se vaše elektronická řídící jednotka přizpůsobila nové sondě.
Byl tento návod užitečný?
Prosím, ohodnoťte tento návod na úrovni od 1 do 5. Pokud máte nějaké dotazy, neváhejte se nás zeptat.
Hlasy od uživatelů: 1
Odemkněte svého asistenta pro údržbu auta!
Sledujte své výdaje, spravujte záznamy, plánujte výměny a mnoho dalšího.