
Vyhlášení
Homokinetický kloub - postup výměny na autě
stažení:
284
Zobrazení:
2691
Jak vyměnit homokinetický kloub [NÁVOD AUTODOC]


Plochý šroubovák
Vratidlo
Úderová rázová hlavice na matice kol
Úderová rázová hlavice
Stahovák homokinetického kloubu
Kleště na segrovky
Zvedák
Záslepky na hadice
Pozor!
- Homokinetický kloub (také stejnoběžný kloub) označuje kloub umožňující konstantní úhlovou rychlost
- Přenáší točivý moment z diferenciálu na kolo prostřednictvím homokinetického hřídele nápravy
- Každý hřídel nápravy má dva homokinetické klouby
- Jeden na konci hřídele kola a jeden na druhém konci, u převodové skříně nebo koncového převodu
- Jedním z příznaků vadného homokinetického kloubu je vůle nebo cvakání při rozjíždění nebo manévrování
- 1.Upevňovací prvky je třeba uvolnit, zatímco jsou všechna kola vozu na zemiPozor!Vnější homokinetický kloub je obvykle kulového tvaruZajišťuje to účinný přenos točivého momentu při velkých úhlech natočení a kompenzuje zdvih zavěšení
- 2.K odstranění vnějšího homokinetického kloubu není třeba demontovat hnací hřídel, stačí jej prostě odpojit od náboje kola. Hnací hřídel bývá v náboji zpravidla upevněn pomocí šroubu nebo matice. U některých modelů aut se také používá závlačka
- 3.Ujistěte se, že hnací hřídel má dostatečný podélný pohyb, abyste mohli vyjmout homokinetický kloub
- 4.Vyrazte homokinetický kloub ven z náboje úderem do jeho středového otvoru
- 5.Odpojte homokinetický kloub od hlavy ložiska čepu nebo náboje. K tomu bude možná nutné odstranit kulový kloub nebo odpojit hlavu ložiska čepu od vzpěry tlumiče
- 6.Poté odstraňte svorky protiprachové manžetyAUTODOC doporučuje:K vytažení tohoto typu homokinetického kloubu z hřídele nápravy můžete použít šroub nápravy
- 7.Odstraňte svorky, vypáčte protiprachovou manžetu a zkontrolujte, zda není zaseknutá o hřídel nápravyDůležité!Vnitřní součásti homokinetického kloubu jsou utěsněny pomocí nepropustné protiprachové manžetyUdržuje mazivo uvnitř a chrání sestavu před škodlivými vlivy prostředí
- 8.Ověřte drážky na hřídeli nápravy. Opotřebované drážkování může způsobit vůli v kloubuPozor!K rozebrání tohoto typu homokinetického kloubu budete potřebovat speciální nářadí
- 9.Odstraňte svorky protiprachové manžety
- 10.K demontáži homokinetického kloubu z hřídele nápravy použijte stahovák a matici nápravy
- 11.Odstraňte protiprachovou manžetu, axiální podložku a plastovou vložku, která omezuje úhel sklonu homokinetického kloubuNásledující příznaky naznačují, že je třeba homokinetický kloub vyměnit:opotřebovaná vnitřní drážkamatné body na povrchu kuličekopotřebovaná nebo zkorodovaná kostraopotřebované nebo zkorodované drážkování v pouzdře
- 12.Namažte nový homokinetický kloub, pokud v něm není žádné mazivo z výrobyDoporučují odborníci z AUTODOC:Pamatujte, že maziva pro vnitřní a vnější homokinetické klouby mají odlišné složení
- 13.Naneste většinu maziva na vnitřní stranu homokinetického kloubu
- 14.Nakloňte kloub do různých směrů, aby se mohlo mazivo rovnoměrně rozprostřít
- 15.Odmastěte montážní místo manžety homokinetického kloubu na hřídeli nápravy
- 16.Posuňte manžetu dále podél hřídele, mimo její montážní místo, aby vám nepřekážela při sestavování homokinetického kloubu
- 17.Nasaďte pojistný kroužek
- 18.Umístěte homokinetický kloub na konec hřídele nápravy
- 19.Ujistěte se, že jsou homokinetický kloub a hřídel nápravy vyrovnané
- 20.Vyvíjejte sílu na kryt kloubu pomocí prodlouženého pouzdra
- 21.Anebo udeřte do středového otvoru pomocí průbojníku
- 22.Pokračujte v tom, dokud nebude pojistný kroužek ve správné polozePozor!Při správném usazení je malá osová vůle v kloubu přijatelná
- 23.Aplikujte zbytek maziva na homokinetický kloub
- 24.Zabraňte tomu, aby se mazivo dostalo na montážní místo protiprachové manžety, jinak nebude manžeta pevně uchycena
- 25.Pečlivě nainstalujte protiprachovou manžetu do jejího montážního místa
- 26.Zkontrolujte, zda těsně obepíná pouzdro homokinetického kloubuPozor!Protiprachová manžeta by se neměla otáčet
- 27.Dbejte na správnou polohu svorek a jejich vyrovnání
- 28.Aby nedošlo k poškození protiprachové manžety, neutahujte svorky příliš silněPozor!Ve většině případů budete k utažení svorek potřebovat speciální nástroj
- 29.Zkontrolujte, zda je protiprachová manžeta správně usazena
- 30.Obraťte manžetu naruby, abyste ji při montáži homokinetického kloubu omylem neumazali mazivem
Byl tento návod užitečný?
Prosím, ohodnoťte tento návod na úrovni od 1 do 5. Pokud máte nějaké dotazy, neváhejte se nás zeptat.
Hlasy od uživatelů: 0
Odemkněte svého asistenta pro údržbu auta!
Sledujte své výdaje, spravujte záznamy, plánujte výměny a mnoho dalšího.
Kloub Hnacího Hřídele / Hnací Hřídel: Oblíbené návody na údržbu
Top návody na opravu
Je čas na výměnu dílů? Získej ještě výhodnější nabídky v naší nákupní aplikaci.

NASKENUJ MĚ