Mechanismus ruční brzdy pomáhá udržet vozidlo na místě při parkování
Lanka ruční brzdy přenášejí sílu z páky ruční brzdy v kabině vozu na mechanismy brzd kol
Doporučuje se vyměnit všechny lanka najednou, protože mají přibližně stejnou životnost
Podívejte se na konstrukci a umístění lanek ruční brzdy
1.
Upevňovací prvky spojující lanka s pákou ruční brzdy v kabině auta jsou umístěny pod středovou konzolou nebo pod ní na spodní straně auta
2.
Vyjměte středovou konzolu
3.
Uvolněte napětí lanek
4.
Odstraňte zadní kola
Ruční brzda může používat následující typy brzdových mechanismů kol
Zadní třmeny s integrovanými komponentami ruční brzdyBrzdové čelisti, které jsou umístěny uvnitř bubnu nebo kotouče
5.
V prvním případě jednoduše odpojte lanka od svorek na brzdových třmenech
6.
V případě druhého typu je třeba odstranit třmeny, držáky třmenů a brzdové kotouče nebo bubny
Odstranění brzdového bubnu nebo kotouče může být obtížné;
buď proto, že je jeho povrch přitisknutý k náboji nebo jinému montážnímu místuanebo proto, že jej drží na svém místě čelisti ruční brzdy
7.
V druhém případě povolte nastavovač brzdové čelisti
8.
K ozubení nastavovače se dostanete otvorem pro šroub kola nebo otvorem v náboji
9.
Přístupový otvor nastavovače se může nacházet v nosné desce brzd. V tomto případě se nastavení provádí ze zadní strany desky
Důležité!
Pokud je nastavovač zablokován a buben nebo kotouč je obtížné vyjmout, je třeba použít speciální nástroj
10.
Pro usnadnění demontáže můžete na brzdový buben jemně klepnout kladivem nebo do jeho servisních otvorů zašroubujete šrouby, pokud tam nějaké jsou
11.
Zkontrolujte stav nastavovače brzd, mechanismu nastavovače, pružin brzdových čelistí a bubnu nebo kotouče. Podle potřeby je vyměňte
12.
Získejte přístup k upevňovacím prvkům lanka; v závislosti na konstrukci může být nutné nejprve odstranit čelisti
13.
Zaznamenejte polohu všech prvků a dbejte na jejich konstrukční vlastnosti
14.
Postupujte postupně, nejprve na jedné straně nápravy, pak na druhé
15.
Nejprve odstraňte díly upevňující brzdové čelisti. Použijte vidlicový šroubovák nebo speciální sadu nářadí
Pozor!
Pružiny odstraňte opatrně , aby jste se nezranili.
16.
Vyčistěte a odpojte lanka a jejich upevňovací prvky postupně od komponent zavěšení kol a karoserie
17.
Odpojte lanka od ovládací páky ruční brzdy
Upozornění!
V závislosti na designu může být nutné odstranit výfukové tepelné štíty, které brání přístupu k lankům a jejich upevňovacím prvkům
18.
Nainstalujte nová lanka a všechny dříve vyjmuté komponenty v opačném pořadí
Pozor!
Lanka ruční brzdy se mohou lišit konstrukcí a délkou v závislosti na instalační straně
19.
Nastavte čelisti ruční brzdy
Důležité!
Musí být umístěny v určité vzdálenosti od bubnu
20.
Nasaďte zpět brzdový buben a vycentrujte čelisti
21.
Za tímto účelem sešlápněte brzdový pedál a několikrát zatáhněte a uvolněte ruční brzdu
22.
Poté nastavte polohu čelistí pomocí nastavovače brzdových čelistí
Důležité!
Buben by se měl volně otáčet a mírně se dotýkat čelistí
23.
Nastavujte čelist tak dlouho, dokud nedosáhnete správného výsledku
Buďte opatrní!
Brzdové čelisti neutahujte příliš silně
24.
Nezapomeňte nastavit mechanismus ruční brzdy i na druhém kole
AUTODOC doporučuje:
Parkovací brzda musí být nastavena tak, aby za jízdy nebránila otáčení kolKdyž páku zatáhnete na 5 kliknutí, mechanismus by měl vozidlo udržet na místě
Byl tento návod užitečný?
Prosím, ohodnoťte tento návod na úrovni od 1 do 5. Pokud máte nějaké dotazy, neváhejte se nás zeptat.
Hlasy od uživatelů: 1
Odemkněte svého asistenta pro údržbu auta!
Sledujte své výdaje, spravujte záznamy, plánujte výměny a mnoho dalšího.