Návody na opravu aut FIAT DUCATO

Návody a video tutoriály k opravě auta FIAT DUCATO

Jak si opravit FIAT DUCATO: stačí si zvolit model nebo součástku auta
Značka
Model
Kategorie autodílů
Bohužel, návody, o které se zajímáte, momentálně nejsou dostupné
Prosím, uveďte model vašeho auta a vyplňte níže uvedený formulář, ve kterém nám napište, jaké návody byste chtěli dostávat. Upozorníme vás, jakmile budou tyto návody k dispozici. Pokud se zajímáte o několik návodů pro různá auta, napište nám o tom v komentáři.
Bohužel, návody, o které se zajímáte, momentálně nejsou dostupné
Prosím, uveďte model vašeho auta a vyplňte níže uvedený formulář, ve kterém nám napište, jaké návody byste chtěli dostávat. Upozorníme vás, jakmile budou tyto návody k dispozici. Pokud se zajímáte o několik návodů pro různá auta, napište nám o tom v komentáři.
Návody na údržbu a servis auta FIAT

Svépomocná oprava a údržba modelu Fiat Ducato

Motor

  • Olejové těsnění klikové hřídele je náchylné k vytlačení při minusových teplotách okolního vzduchu. Toto selhání se vyskytuje v autech s více než 20,000 odjetými kilometry, následkem čehož je únik oleje a poškození motoru. Hladinu oleje můžete pravidelně kontrolovat sami. Olej doplňte podle potřeby a postupujte podle našich podrobných pokynů na opravu a údržbu modelu Fiat Ducato.    
  • Dvouhmotový setrvačník se poškodí již po 40,000 km. Nelze jej opravit.
  • Rychle se opotřebovává i rozvodný řemen. Může se stát, že přeskočí několik zubů při startování motoru v chladném počasí. Náš tip: v zimě parkujte auto ve vyhřáté garáži a pravidelně kontrolujte míru opotřebení rozvodného řemenu.   

Převodovka

  • Na modelu 250 při ujetých 20,000 km se může poškodit vypínací ložisko spojky. Selhání uvidíte tak, že bude náročné přeřadit rychlost a při zatlačení spojkového pedálu uslyšíte abnormální zvuky. Komponenty se musí ihned vyměnit. Tuto práci zvládnete i sami poté, co si prohlédnete náš podrobný video návod na opravu modelu Fiat Ducato. Pak se snažte, abyste nedrželi spojkový pedál v zatlačené poloze příliš dlouhou dobu. 
  • Hlavní válec spojky se zvykne opotřebovat již po prvních 15,000 km. Obvykle se to stane během zimních měsíců, kdy je pracovní kapalina hustší, a také při prudkém zatlačení spojkového pedálu, kdy se tlak v systému abnormálně zvýší. Po výměně součástky nejezděte agresivně.  

Systém zavěšení kol

  • Tlumiče jsou náchylné na rychlé opotřebení, zejména pokud se vozidlo přetěžuje. Jejich selhání je indikováno klepáním během jízdy na nerovných silnicích. Stáhněte si zdarma náš ilustrovaný PDF návod na opravu modelu Fiat Ducato, abyste si mohli nainstalovat nové díly velmi rychle a správně. 
  • Ovládací ramena zavěšení kol se mohou zdeformovat. Vede to k nerovnoměrnému opotřebení desénu pneumatik a k narušení schopnosti držení auta na silnici.   

Řízení  

  • Hřeben řízení není velmi odolný: klepání zpod kapoty a únik pracovní kapaliny se může objevit již před dosažením 10,000 km. Většinou se funkčnost součástky dá obnovit pomocí opravného setu. 
  • Předčasně mohou selhat i táhla řízení. V tomto případě auto táhne do jedné strany, je slyšet klepání, a volnost pohybu volantu je poměrně výrazná. Selhání můžete opravit sami - stačí si prohlédnout náš video návod na svépomocnou opravu a údržbu modelu Fiat Ducato. Nepoškozené protiprachové manžety pomohou prodloužit životnost součástky - vyměňte je ihned poté, co zjistíte, že jsou poškozeny.