Vyhlášení
Kulový čep ramene - postup výměny na autě
stažení:
303
Zobrazení:
3223
Jak vyměnit podpěru / kloub v autě [NÁVOD AUTODOC]


novou součástku
sadu nástrojů
čisticí prostředek
sprej WD-40
momentový klíč
kleště na pojistné kroužky
stahovák kulového kloubu
speciální nástroj s C-rámečkem k vylisování kulových kloubů a sadu pouzder
Pozor!
- Kulové klouby jsou kulovitá ložiska, která spojují ramena zavěšení kol s ostatními komponenty zavěšení
- Časem se vložka, která obklopuje kulový čep, opotřebuje, což vede k vzniku vůle
- Vůle se projevuje nesprávnou funkčností zavěšení a neobvyklými zvuky při přejíždění nerovností
- Porucha kulového kloubu může být způsobena netěsnou protiprachovou manžetou
- Špína a vlhkost, které se dostanou dovnitř, způsobí odření styčných komponentů
- 1.
K získání přístupu k součástce lze použít zvedací zařízení nebo automobilový hever - 2.
Při používání zvedáku nezapomeňte vůz zajistit pomocí podpěr pod auto a klínů pod kolaKulové klouby se liší podle typu upevnění a mohou být:Zalisovány do svých montážních místZajištěny závitovými upevňovacími prvkyV sestavě s ramenem - 3.
Obeznamte se s provedením kulového kloubu a jeho upevňovacích prvků - 4.
Odstranění kulového kloubu může vyžadovat demontáž součástky, ve které je kloub zalisován - 5.
Odpojte všechny komponenty, které brání přístupu ke kulovému kloubu - 6.
K odstranění kulového kloubu je třeba jej odpojit od hlavy ložiska čepu - 7.
Ve většině případů je při práci s hlavou ložiska čepu třeba odpojit hnací hřídelDůležité!Tím se předejde, aby homokinetické klouby ztratily těsnost nebo aby se hnací hřídel odpojila od převodové skříně - 8.
Vyčistěte pracovní oblast - 9.
Odstraňte upevňovací prvky, které spojují kulový kloub s hlavou ložiska čepuPozor!Kulové klouby s válcovým čepem jsou v hlavě ložiska čepu zajištěny pomocí svorkového spojeníKomponenty s kuželovým čepem těsně zapadají do montážního místa v hlavě ložiska čepu a jsou zajištěny maticí - 10.
Uvolněte svorku a odstraňte kulový čep z jeho uloženíPozor:Komponenty zavěšení mohou být zatíženy silentbloky nebo vlastní hmotností - 11.
Před demontáží kloubu je potřeba odstranit protiprachovou manžetuPozor!Protože byl hnací hřídel odpojen, lze hlavou ložiska čepu volně pohybovatTo vám umožní posunout ji vůči kulovému kloubu bez rizika odpojení poloosy od převodovkyPod ní se nachází místo těla kloubu, na které je třeba tlačit při vylisování součástky - 12.
Odstraňte sponky a protiprachovou manžetu - 13.
Vyvíjejte sílu rovnoměrně po celé horní ploše součástky, aby jste předešli poškození montážního otvoruJe důležité zvolit správné pouzdraSpodní musí mít průměr odpovídající dosedací ploše na rameni a musí být větší než kulový kloubPrůměr horní by měl odpovídat velikosti těla kloubuPokud máte k dispozici pouzdra různých průměrů, můžete použít lis nebo dvou- či tříčelisťový stahovák - 14.
Vyčistěte montážní místo - 15.
Opatrně vypáčte sponku a odstraňte pryžový prvek - 16.
Překryjte kloub maskovací páskou, aby se nezašpinil - 17.
Zvolte pouzdro s vhodným průměremAUTODOC doporučuje:Při zatlačování kulového kloubu vyvíjejte sílu na jeho tělo, tj. na jeho kruhovou hranuStředová část je kryt vložky kulového kloubu a není nosnou částíZabraňte nesprávnému nastavení kulového kloubu a ramene zavěšení kolPři lisování musí být v rovnoběžné poloze - 18.
Znovu nainstalujte protiprachovou manžetuPozor!Dávejte pozor, abyste nepoškodili protiprachovou manžetu nástrojem nebo sponkami - 19.
Nasaďte pojistný kroužek - 20.
Ujistěte se, že jsou všechny součástky správně nainstalovány - 21.
Očistěte všechny upevňovací prvky
Byl tento návod užitečný?
Prosím, ohodnoťte tento návod na úrovni od 1 do 5. Pokud máte nějaké dotazy, neváhejte se nás zeptat.
Hlasy od uživatelů: 1
Odemkněte svého asistenta pro údržbu auta!
Sledujte své výdaje, spravujte záznamy, plánujte výměny a mnoho dalšího.
Zavěšení Kol, Ramena: Oblíbené návody na údržbu
Top návody na opravu
Je čas na výměnu dílů? Získej ještě výhodnější nabídky v naší nákupní aplikaci.

NASKENUJ MĚ








































