D3, D4, a D5 motory: co to znamená a jeho výkonnostní parametry

D3, D4, a D5 motory: co to znamená a jeho výkonnostní parametry

D3, D4, a D5 jsou přeplňované dieselové pohonné jednotky se systémem vstřikování paliva Common Rail, instalované na autech Volvo. Poprvé se objevily v roce 2001. Dnes se tyto motory používají na většině modelů této značky. Motory jsou typické vysokým výkonem a spolehlivostí. Pracují velmi tiše a mají jednoduchou údržbu. Pomáhají snižovat spotřebu paliva.

Vlastnosti motorů D3, D4, a D5

Motory D3, D4, a D5 mají 4 nebo 5 válců. Jsou vyrobeny z hliníku. Tyto pohonné jednotky mají jedno nebo dvě turbodmychadla. Někdy se používá i turbodmychadlo s variabilní geometrií. Podle verze může být systém vstřikování vybaven elektromagnetickými nebo piezoelektrickými vstřikovači. V mechanismu časování ventilů se používá řemen. Některé z motorů mají systém I-Art – vlastní vynález společnosti Volvo. Zahrnuje používání individuálních snímačů tlaku a teploty a mikroprocesor pro každý vstřikovač. Díky tomu motor běží hladce a snižuje se spotřeba paliva a množství škodlivých emisí vypouštěných do ovzduší na nejmenší možnou míru.    

Oblíbené motory D3, D4 a D5

Název verze Kód Počet válců Počet ventilů Objem, l Max. výkon, hp Max. točivý moment, N ∙ m Začátek výroby Volvo modely vybavené tímto druhem motoru
D3 D4204T16 4 16 2.0 150 320 2018 V40CC; XC40; S90; V60
D4204T9 4 16 2.0 150 320 2015 V40; S90; XC40; V60; S60; V70; V90
D4204T4 4 16 2.0 150 350 2016 S60CC; V60CC; V90; V60; XC60
D5204T2 5 20 2.0 163 400 2010 XC60; S60; V70; S80
D4 D4204T14 4 16 2.0 190 400 2014 V60; S90; XC60; S60; V40; V90; XC90
D5204T 5 20 2.0 177 400 2009 C30; C70; S40; V50
D4204T6 4 16 2.0 190 420 2016 XC90
D5 D5244T 5 20 2.4 163 340 2001 S60; V70; S80; XC70; XC90
D5244T4 5 20 2.4 185 400 2005 S60; XC60; S80; XC70; V70; XC90
D5244T15 5 20 2.4 215 440 2010 V60; S80; XC60; S60; XC70
D4204T11 4 16 2.0 225 470 2016 S60; V70; XC90

Běžná selhání motorů D3, D4 a D5

SelháníMotory
Gumové hadičky turbodmychadla a mezichladiče často praskají.D4204T14
Těsnění rychle ztrácejí svou těsnost.D4204T14
Mohou se objevit úniky zpod těsnění krytu ventilu.D4204T14
Rozvodový řemen má krátkou životnost.D4204T14; D5244T4; D5244T15; D5244T
Dieselový filtr pevných částic a EGR ventil se poměrně rychle ucpou.D4204T14; D5244T15; D5244T
Těsnění mezichladiče se poměrně rychle stane nepoužitelným.D4204T9; D4204T4
Hydraulické zvedáky jsou poměrně citlivé na kvalitu paliva.D5244T4; D5244T15; D5244T
Vstřikovače paliva se často kazí.D5244T
Ovládací tlakový ventil rozdělovače paliva se někdy poškodí.D5244T
Vířící klapky sacího sběrného potrubí se často zablokují.D5244T4
Aktivační prvek turbodmychadla se předčasně poškodí.D5244T4

Komentáře - 2

  • @user_162852
    02.02.2022 17:32
    Člen

    Dobrý den,
    mám Volvo xc 60 D5 awd, automat, model 2
    016, koupený před rokem v Německu (84 000 km).
    Chtěl bych se zeptat na radu co by mohlo způsobovat
    výraznou ztrátu rychlosti při jízdě do kopce nad 100 km/hod. a na dálnici max 160 km/hod.Do rychlosti 100 km pružné,svižně akceleruje.Diagnostiky jsou v pořádku,filtr pev.částic čistý ale sem tam hlášení že je plný. Děkuji,Minařík

    • @V.
      08.03.2023 14:49
      Člen

      Myslím, že jako možnost je problém ve filtru pevných částic nebo v jeho senzorech. Pro přesnější diagnózu je lepší kontaktovat autoservis.

Váš profil je váš osobní asistent.

Sleduje výdaje na auto, zapisuje do servisní knihy a plánů výměny dílů a ukládá oblíbené materiály, poznámky a dokumenty