
S tronic je automatická převodovka s dvojitou spojkou, která je instalována na autech značky Audi od roku 2005. Předtím nesla název DSG stejně, jako v ostatních autech vyrobených koncernem Volkswagen Group. Kombinuje výhody automatické a manuální převodovky, zaručuje maximální jízdní komfort a umožňuje řidiči manuálně řadit rychlosti, kdykoliv řidič chce. Některé S tronic převodovky jsou vlastně kopiemi převodovek DSG instalovaných výrobcem Volkswagen Group na většině modelů Škoda, SEAT, a Volkswagen. Některé z nich jsou speciálně přizpůsobeny k použití na autech s podélně instalovanými motory a najdete je pouze na modelech Audi.
Jak funguje převodovka S tronic
Konstrukce převodovky obsahuje dva hlavní hřídele s lichými a sudými rychlostmi, a každý z nich je spojen se svou vlastní spojkou. Zatímco je jedna rychlost zapojena, elektronická řídící jednotka převodovky analyzuje signály z různých senzorů, a určí, která rychlost by se měla následně zapojit na druhý hřídel. Chcete-li přepnout na manuální režim, potřebné je přesunout řadicí páku do příslušné polohy (otvoru) nebo používat páčkové řazení rychlostí.
Oblíbené verze převodovky S tronic
Kód převodovky | Počet rychlostí | Max točivý moment motoru, N·m | Objem motoru, L | Uspořádání motoru | Typ spojky | Začátek výroby | Instalována na modelech |
DL501 (0B5) | 7 | 550 | 4.2 | Podélné | Mokrá | 2008 | Audi A4 B8; Audi A7 4G; Audi A6 C7; Audi Q5 8R; Audi A5 8T |
DL800 (0BZ) | 7 | – | – | Podélné | Mokrá | 2013 | Audi R8 4S; Audi R8 42 |
DL382 (0CK/0CL) | 7 | 500 | 3.0 | Podélné | Mokrá | 2015 | Audi A4 B9; Audi A5 F5; Audi A5 C7, C8; Audi Q5 FY |
DQ250 (02E) | 6 | 350 | 3.2 | Příčné | Suchá | 2003 | Audi TT 8J; Audi A3 8P; Audi Q3 8U |
DQ500 (0BT, 0BH, 0DL) | 7 | 600 | 2.5 | Příčné | Suchá | 2008 | Audi A3 8V; Audi RS3; Audi Q3 8U |
0СJ | 7 | 400 | 2,0 | Podélné | Mokrá | 2016 | Audi A4 8W |
Běžná selhání převodovky S tronic
Selhání | Převodovky |
Mechanismus dvojité spojky se poškodí poměrně rychle. | DL501 (0B5). |
Solenoidy se ucpou produkty opotřebení spojky, pokud se olej nevymění včas. | DL501 (0B5); DQ250 (02E); DQ500 (0BT, 0BH, 0DL). |
Poškození ložiska krytu spojky. | DL501 (0B5). |
Trhání převodovkou a tvorba silných vibrací. | DQ250 (02E). |
Převodovka se přehřívá, pokud se výměník tepla pravidelně nečistí. | DQ500 (0BT, 0BH, 0DL). |
- @user_4919024.05.2021 15:14Člen
Hezký den :) Zvažuji koupi Audi A4 B9 (3.0 TDI, 160kw), tedy s převodovkou S-Tronic DL382, nájezd 140 tis. km. Prosím, poradili byste, na co si dát při koupi pozor? Případně zda tato převodovka má nějaké časté problémy? Děkuji :)
- @user_20393918.04.2022 19:06Člen
Po 100 000 km mi odišla prevodovka na Q5 , 3L. Dajú sa zaradiť len párne prevody a cúvanie. Je to štandard alebo skôr vínimka?
Čo sa vlastne pokazilo elektronika alebo mechanika. Čo treba vlastne vymeniť a ćo môže stáť oprava. - @K.08.03.2023 17:45Člen
z nejčastějších oprav je výměna spojky, řídicích desek nebo instalace modernizované mechatroniky. Je třeba diagnostika, aby bylo možné správně určit, o jaký problém jde.
- @D.08.03.2023 17:18Člen
Věnujte pozornost všemu, bez výjimky. A je lepší kontaktovat servis pro kompletní diagnostiku vozu před nákupem, bude to správnější, vždy to dělám. Po nákupu chápete, jaké problémy existují a co je třeba opravit, je také důležité zkontrolovat geometrii karoserie, zda bylo auto účastníkem nehody nebo ne. Musíte pochopit, že po nákupu budete muset na vlastní náklady opravit všechny připomínky a problémy na autě.
Komentáře - 4