Multimode manual transmission (MMT) je automatizovaná převodovka používaná na některých autech značky Toyota. Může pracovat v automatickém nebo manuálním režimu. Debutovala v roce 2006. Pomáhá šetřit palivo, vylepšuje výkon vozidla, a zaručuje pohodlnou jízdu bez nutnosti neustálého řazení rychlostí.
Jak tento systém funguje
Multimode manual transmission (MMT) je vytvořen na základě manuální převodovky. Obsahuje jednu spojku, která se zapojuje a odpojuje pomocí elektromotoru. Díky tomu není nutné neustále šlapat na spojkový pedál. Další dva elektromotory jsou zodpovědné za provoz mechanismu řazení rychlostí.
Tato převodovka je schopná pracovat ve 3 režimech: automatický (E), sportovní (Es), a manuální (M). První je určen pro klidnou a pohodlnou jízdu. Druhý zaručuje rychlejší řazení a také lepší dynamiku. Třetí režim umožňuje řidiči rozhodnout se, kterou rychlost kdy zařadí.
V manuálním režimu se řazení rychlostí provádí použitím řadicí páky. Řidič řadí rychlosti nahoru a dolů zatlačením páky do poloh “M +” nebo “M-“. Některé verze mají páčkové řazení pro rychlejší řazení rychlostí.
Oblíbené převodovky MMT
Kód převodovky | Výrobce | Počet rychlostí | Max objem motoru, L | Max točivý moment, N · m | Pohon | Začátek výroby | Aplikování na modelech |
C53A | Toyota | 5 | 1.4 | 200 | přední pohon | 2007 | Yaris XP90 |
C50A | Toyota | 5 | 1.6 | 160 | přední pohon | 2006 | Corolla E150; Auris E150 |
Běžná selhání převodovek MMT
Selhání | Převodovky |
Selhání způsobené chybami ve firmwaru. | C53A |
Sestava spojky má krátkou životnost. | С50А; C53A |
Elektromechanické aktivační prvky převodovky se poškodí předčasně. | C53A; С50А |
Komentovat