Multimode manual transmission: základní informace, druhy, vlastnosti a technické parametry

Multimode manual transmission: základní informace, druhy, vlastnosti a technické parametry

Multimode manual transmission (MMT) je automatizovaná převodovka používaná na některých autech značky Toyota. Může pracovat v automatickém nebo manuálním režimu. Debutovala v roce 2006. Pomáhá šetřit palivo, vylepšuje výkon vozidla, a zaručuje pohodlnou jízdu bez nutnosti neustálého řazení rychlostí.

Jak tento systém funguje

Multimode manual transmission (MMT) je vytvořen na základě manuální převodovky. Obsahuje jednu spojku, která se zapojuje a odpojuje pomocí elektromotoru. Díky tomu není nutné neustále šlapat na spojkový pedál. Další dva elektromotory jsou zodpovědné za provoz mechanismu řazení rychlostí.  

Tato převodovka je schopná pracovat ve 3 režimech: automatický (E), sportovní (Es), a manuální (M). První je určen pro klidnou a pohodlnou jízdu. Druhý zaručuje rychlejší řazení a také lepší dynamiku. Třetí režim umožňuje řidiči rozhodnout se, kterou rychlost kdy zařadí.

V manuálním režimu se řazení rychlostí provádí použitím řadicí páky. Řidič řadí rychlosti nahoru a dolů zatlačením páky do poloh “M +” nebo “M-“. Některé verze mají páčkové řazení pro rychlejší řazení rychlostí. 

Oblíbené převodovky MMT

Kód převodovkyVýrobcePočet rychlostíMax objem motoru, LMax točivý moment, N · mPohonZačátek výrobyAplikování na modelech
C53AToyota51.4200přední pohon2007Yaris XP90
C50AToyota51.6160přední pohon2006Corolla E150; Auris E150

Běžná selhání převodovek MMT

SelháníPřevodovky
Selhání způsobené chybami ve firmwaru.C53A
Sestava spojky má krátkou životnost.С50А; C53A
Elektromechanické aktivační prvky převodovky se poškodí předčasně.C53A; С50А
Váš profil je váš osobní asistent.

Sleduje výdaje na auto, zapisuje do servisní knihy a plánů výměny dílů a ukládá oblíbené materiály, poznámky a dokumenty