Allshift je automatizovaná převodovka instalována na některých autech Mitsubishi. Může pracovat v automatickém, i manuálním režimu. Debutovala při šesté generaci modelu Mitsubishi Colt v roce 2004.
Jak funguje systém Allshift
Převodovka Allshift je založena na manuální převodovce, ke které jsou přidány elektro-mechanické aktivační prvky. Zaručují automatický provoz sestavy spojky a mechanismu řazení rychlostí. Aktivační prvky jsou řízeny elektronickou řídící jednotkou prostřednictvím specializovaného firmwaru. Pokud chcete podřadit, řidič posune řadicí páku do polohy “-” nebo zařadit vyšší rychlost – do polohy “+”. Pro přepnutí do automatického režimu musí řidič posunout páku do polohy “A”.
Technické vlastnosti převodovek Allshift
Kód převodovky | Výrobce | počet rychlosti | pohon | Max objem motoru, L | Aplikování na modelech |
452 AMT; 453 AMT | Getrag | 6 | Přední pohon, Pohon všech kol | 1.3; 1.5 | Mitsubishi Colt |
Běžná selhání převodovek Allshift
- Kvůli chybám softwaru je řazení spojeno s trháním a vibrací. Někdy nelze zařadit zpátečku.
- Aktivační prvek spojky se poškodí předčasně.
- Bubny selektoru rychlostí se rychle opotřebuje.
- Kartáče mechatronické jednotky se opotřebují vlivem vniknutí oleje do sestavy bubnu, například po nehodě.
Komentovat