RSC: definice, funkce, princip funkčnosti, a příčiny selhání

RSC: definice, funkce, princip funkčnosti, a příčiny selhání

RSC (roll stability control – kontrola stability při riziku převrácení) je systém snížení rizika převrácení vozidla. Instalovaný je na autech Ford, Land Rover, Lincoln, a Volvo, a to většinou na verzích SUV a crossover. Poprvé se objevil v roce 2002. Tento systém je hlavní součástí systémů aktivní bezpečnosti a je úzce spojen se systémem kontroly stability. Pomáhá zabránit nehodám stabilizací vozidla při dynamické jízdě.

Jak funguje systém RSC

Používá gyroskopické senzory. Systém RSC sleduje úhel a rychlost náklonu karoserie auta. Pokud je úhel považován za nebezpečný, systém kontroly stability se zapne. Použitím mechanismu systému ABS se příslušné kolo zpomalí. Kromě toho se omezí točivý moment motoru. Pomáhá to při snižování centrifugální síly působící na vozidlo, aby mohlo znovu získat svou pozici na vozovce. Tento systém zvyšuje bezpečnost při jízdě kolem překážek a provádění ostrých manévrů.

Oblíbená auta vybavená systémem RSC

  • Lincoln Aviator UN152, Navigator U326;
  • Ford Explorer III, Escape I, II, Edge Mk2, Kuga Mk2;
  • Volvo XC90 I, V90 II, XC60 I;
  • Land Rover Discovery 4, Freelander 2;
  • Mazda CX-9 TB.

Běžné důvody selhání

  • Nesprávné údaje ze snímačů polohy karoserie, vychýlení od kurzu jízdy, a ABS snímačů.
  • Selhání solenoidů hydraulické jednotky ABS vlivem poškození vinutí cívky.

Komentovat

Your email address will not be published. Required fields are marked *