TDCi: Ford dieselové motory se systémem přímého vstřikování paliva Common Rail

TDCi: Ford dieselové motory se systémem přímého vstřikování paliva Common Rail

TDCi jsou přeplňované dieselové motory se systémem vstřikování paliva Common Rail, instalované na autech Ford. Představeny byly v roce 2000. Některé z těchto motorů jsou vyráběny přímo společností Ford Motor Company, a jiné vyrábí Groupe PSA (dnes Stellantis).

Vlastnosti motorů TDCi

Všechny motory TDCi mají 4 válce a 8 nebo 16 ventilů. Podle verze je blok motoru vyroben z hliníku nebo litého železa. Hlava válce může být také vyrobena z hliníku nebo litého železa. Motor má turbodmychadlo – často s variabilní geometrií. Mechanismus časování ventilů využívá řemen. Existují i verze s kombinací řemene a řetězu.

Oblíbené motory TDCi

Název verzeKódObjem, Lpočet ventilůMax. výkon, hpMax. točivý moment, N mZačátek výrobyFord modely vybavené tímto druhem motoru
Duratorq DLD -414F6JA1.48681602002Fusion; Fiesta Mk5. 
Duratorq DLD -415UGJC1.58751852012B-Max; Fiesta Mk5.
DLD -416GPDA, GPDC1.616902152005Focus Mk1; C-Max.
DLD -416G8DA; G8DB1.6161092402003Focus C-Max; Focus Mk2.
Duratorq DLD -418HCPA1.88902272002Focus C-Max; Transit Connect Mk1.
DLD -418FFDA1.881002402002Focus Mk1.
DLD -418KKDA; KKDB1.881152802004C-Max; Focus Mk1.
DLD -418QYWA1.881253202006Galaxy Mk2; S-MAX Mk1.
Duratorq DWQXWA2.0161403202006S-MAX Mk1; Galaxy Mk2.
Duratorq DWTXDA2.0161633402010Kuga Mk1.
Duratorq DWQ4BA2.2161754002008Mondeo Mk4.
Duratorq DWKNWA2.2162004202010Galaxy Mk2; C-Max.
TDCi DuratorqFMBA2.0161303302002Mondeo Mk3.
TDCi DuratorqQJBB2.2161553602004Mondeo Mk3.
TDCi DuratorqJXFA2.4161153102006Transit MK6.

Běžná selhání motorů TDCi

SelháníMotory
Vstřikovače paliva se poškodí poměrně brzy.F6JA; FFDA; JXFA; KKDA; KKDB; FMBA; TXDA; KNWA; Q4BA; QJBB; TXDA; HCPA.
Vysoké riziko tepelného poškození pístů motoru vlivem přeplnění vstřikovačů palivem.FFDA; KKDA; KKDB; HCPA.
Opotřebení sestavy válce a pístu způsobuje zvýšení spotřeby motorového oleje.F6JA.
Turbodmychadlo se opotřebuje poměrně rychle.GPDA; GPDC; F6JA.
Přední uložení motoru má poměrně krátkou životnost.F6JA. 
Na EGR ventilu se poměrně rychle začnou hromadit uhlíkové usazeniny.TXDA; KNWA; Q4BA; UGJC.
Dieselový filtr pevných částic se ucpe po poměrně nízkém počtu najetých km.UGJC; Q4BA; KNWA; TXDA.
Prvky palivového systému se poměrně rychle opotřebují.G8DA; UGJC; G8DB.
Vačkové hřídele se opotřebují předčasně a jejich rozvodový řetěz se natáhne.GPDA; GPDC; G8DA; QXWA; G8DB.
Podložky pod vstřikovači paliva se pravidelně vypalují.GPDA; G8DA; G8DB; GPDC.
Na motoru se rychle tvoří uhlíkové usazeniny.GPDA; G8DA; G8DB; GPDC.
Hydraulické uložení ztratí po chvíli svou těsnost.GPDA; GPDC; G8DB; G8DA.
Tlumící kladka klikové hřídele a snímač polohy klikové hřídele se předčasně poškodí.HCPA; KKDA; QYWA; FFDA.
Prvky palivového systému jsou náchylné na tvorbu vzduchových bublin.QYWA.
Poškození se může objevit poměrně brzy na hydraulických zdvihadlech, což vede ke klepání.QXWA; TXDA.
Vibrace způsobí poškození elektrického vedení a selhání elektronické řídicí jednotky.QXWA; TXDA.
Nečistoty v palivu způsobí poškození na hřídeli palivového čerpadla.JXFA; FMBA. 
Malý konec ojnic se zničí.FMBA; JXFA; QJBB.

Komentovat

Your email address will not be published. Required fields are marked *