DI-D motory: provozní vlastnosti

DI-D motory: provozní vlastnosti

DI-D motory jsou názvem pro dieselové přeplňované pohonné jednotky vybavené systémem přímého vstřikování paliva. Instalují se na autech značky Mitsubishi. Poprvé se představili na třetí generaci modelu Mitsubishi Pajero SUV v roce 1999. Dnes se tyto motory používají velmi často.

Vlastnosti motorů DI-D

DI-D motory mají řadové, čtyřválcové uspořádání. Blok motoru je z litého železa nebo hliníku. Hlava válců je vždy z hliníku. Podle verze se v mechanismu časování ventilů používá řetěz nebo řemen. Čerpadlo distribučního typu se používalo na vstřikování paliva v motorech vyráběných na začátku 21. století. Později bylo nahrazeno účinnějším a úspornějším systémem Common Rail.

Oblíbené motory DI-D

Kód motoru Objem motoru, l Počet ventilů Max. výkon, hp Max. točivý moment, N ∙ m Začátek výroby Mitsubishi modely vybavené tímto druhem motoru
4D56 2.5 8 114 247 2004 L200 IV; Pajero Sport II
16 136 320
16 178 350–400
4М41 3.2 16 165 351 1999 Pajero II, III, IV; L200 IV
16 175–200 382–441
4N13 1.8 16 150 300 2010 Lancer VIII; ASX
4N14 2.2 16 150–177 360–380 2010 ASX; Outlander II and III; Delica D5
4N15 2.4 16 154–181 380–430 2015 Pajero Sport II; L200 V
F9Q 1.9 8 80–120 180–270 2000 Carisma DA2A, DAO; Space Star DG_A
8 110–130 260–300 2005
8 130 300 2008

Běžná selhání motorů DI-D

SelháníMotory
Těsnění a těsnící prvky motoru často ztrácejí svou těsnost.4D56.
Vstřikovače paliva se často a rychle poškodí, zejména pokud se používá nekvalitní palivo.4D56; 4N15; 4N14.
Kladka klikové hřídele má krátkou životnost.4D56.
Řemen vyvažovacího hřídele se poškodí předčasně.4D56.
Hlava válců často praská i při relativně nízkém počtu ujetých km.4D56.
Písty se poškodí vlivem nadměrně vysoké teploty.4М41.
Vysokotlaké palivové čerpadlo má poměrně krátkou životnost.4М41.
Kladka klikové hřídele je náchylná na předčasné opotřebení.4М41.
Na EGR ventilu se poměrně rychle hromadí uhlíkové usazeniny.4М41; 4N15; 4N14.
Klapky sacího potrubí se zablokují vlivem tvorby uhlíkových usazenin.4N14; 4N15.
Ložiska klikové hřídele se mohou otočit i při nízkém počtu ujetých km kvůli opotřebení olejového čerpadla a snížení tlaku v systému mazání. F9Q.
Nízkotlaké palivové čerpadlo se poměrně často kazí.F9Q.
Ucpání ovládacího ventilu tlaku paliva vede k selháním motoru.F9Q.
Váš profil je váš osobní asistent.

Sleduje výdaje na auto, zapisuje do servisní knihy a plánů výměny dílů a ukládá oblíbené materiály, poznámky a dokumenty