AFS (Active Front Steering) je systém aktivní kontroly řízení, který se instaloval na autech Cadillac a BMW. Systém debutoval v roce 2003. Tento systém ovládá řídící poměr, přičemž zohledňuje rychlost auta a přizpůsobuje úhel řízení předních kol, aby se předešlo smyku. Vylepšuje ovladatelnost a manévrování s vozidlem, a také zvyšuje bezpečnost během jízdy.
Jak funguje systém AFS
Soubor planetových kol s epicyklickým kolem je zabudovaný do řídící hřídele. Epicyklické kolo je spojeno s elektromotorem, který je řízen systémem. Variabilní rychlost a směr rotace epicyklického kola umožňuje změnit řídící poměr, přizpůsobením reakce řízení podle podmínek na vozovce.
Systém analyzuje celkový úhel rotace řídící hřídele, míru vychýlení vozidla od kurzu, a míru laterální akcelerace. Na základě těchto údajů systém vypočítá požadovanou rychlost a směr rotace hřídele motoru.
Systém AFS úzce spolupracuje se systémem kontroly stability. Ten přizpůsobuje úhel řízení předních kol, aby auto znovu získalo požadovanou trajektorii jízdy v případě přetáčivosti.
Oblíbená auta vybavená systémem AFS
- Cadillac STS
- BMW 5. série E60/E60, 6. série E63/E64, X5 E70, 1. série E81, E87, BMW 3. série E90, E91, E92, E93
Důvody selhání
- Poškozený snímač úhlu natočení volantu nebo snímač vychýlení se od kurzu jízdy.
- Nesprávná oprava hřebene řízení.
- Nesprávné nastavení snímače celkového úhlu řízení.
- Nevyrovnaná kola.
Komentovat