Driver Shift Control (DSC) je funkce manuálního řazení rychlostí v automatických převodovkách aut Pontiac, Chevrolet, Cadillac, a Buick. Umožňuje maximální hladkost jízdy a pomáhá šetřit palivo. Tento systém umožňuje brzdění motorem a vylepšuje dynamiku vozidla a jeho ovladatelnost.
Jak tento systém funguje
Funkci Driver Shift Control (DSC) najdeme na klasických automatických převodovkách s hydraulickým konvertorem točivého momentu, souborem planetových převodovek a elektronickým řízením. Manuální řazení je možné díky speciálnímu firmwaru. Řidič může řadit rychlosti použitím řadicí páky. Pokud chce přepnout do manuálního režimu, musí posunout řadicí páku z polohy “D” do pravé strany (v autech s řízením vlevo) nebo doleva (v autech s řízením vpravo) a potom ji pohnout do poloh “+” nebo “-” pro řazení nahoru nebo dolů.
Oblíbené převodovky s funkcí Driver Shift Control (DSC)
Kód převodovky | Výrobce | Počet rychlostí | Max točivý moment motoru, N · m | Max objem motoru, L | Pohon | Začátek výroby | Aplikování na modelech |
4T65E | GM | 4 | 380 | 3.8 | Přední pohon, Pohon všech kol | 1996 | Pontiac Grand Prix; Chevrolet Impala; Pontiac Montana; Buick LeSabre; Pontiac Aztek; Buick Rendezvous; Chevrolet Malibu; Pontiac Bonneville |
4L65 | GM | 4 | 515 | 6.2 | zadní pohon | 2001 | Chevrolet Silverado; Pontiac GTO; Cadillac Escalade; Chevrolet Corvette |
5L50E | GM | 5 | 450 | 4.6 | Zadní pohon, Pohon všech kol | 2000 | Cadillac STS; Pontiac Solstice; Buick Park Avenue; Cadillac SRX; Cadillac XLR |
5L40E | GM | 5 | 360 | 3.6 | Zadní pohon, Pohon všech kol | 1999 | Pontiac Solstice; Cadillac SRX; Cadillac CTS; Cadillac STS |
6L80 | GM | 6 | 800 | 6.2 | Zadní pohon, Pohon všech kol | 2006 | Cadillac Escalade; Chevrolet Corvette; Pontiac G8; Cadillac XLR |
8L90 | GM | 8 | 1000 | 6.2 | Zadní pohon, Pohon všech kol | 2015 | Cadillac Escalade; Cadillac CT6; Chevrolet Silverado; Cadillac CTS-V; Chevrolet Corvette; Chevrolet Camaro; Cadillac ATS-V |
Běžná selhání převodovek s funkcí Driver Shift Control (DSC)
Selhání | Převodovky |
Třecí desky konvertoru točivého momentu mají krátkou životnost. | 4L65 |
Kanálky a solenoidy těla hydraulického ventilu se ucpou vlivem kontaminovaného oleje. | 4Т65Е; 8L90; 5L50E; 6L80; 5L40E; 4L65 |
Sestava spojky se předčasně opotřebuje. | 4L65; 4Т65Е |
Brzdový pás převodovky se natáhne vlivem časté jízdy ve vysoké rychlosti. | 4L65 |
Oddělovací deska těla hydraulického ventilu se časem opotřebuje. | 4L65 |
Čerpadlo převodovky se často poškozuje. Je náchylné na zablokování při vysokých otáčkách motoru. | 5L40E; 5L50E; 6L80; 4L65 |
Ložiska jsou náchylná na poškození. | 4Т65Е |
Vyformované gumové písty roztají vlivem přehřívání. | 5L40E |
Sestava spojky se rychle spálí v případě nedostatečného tlaku oleje. | 5L50E |
Náboj a silentbloky hydraulického konvertoru točivého momentu se rychle poškodí. | 6L80 |
Čerpadlo převodovky ztratí těsnost vlivem sklouznutí těsnících kroužků. | 6L80 |
Komentovat