Co je to INVECS I-III? Vlastnosti a technické parametry

Co je to INVECS I-III? Vlastnosti a technické parametry

INVECS I-III je chytrý systém ovládání převodovky vytvořený společností Mitsubishi Motors, sloužící pro klasické automatické převodovky a kontinuální variabilní převodovky. Systém se přizpůsobí stylu jízdy řidiče a má k dispozici také bezespojkové manuální řazení. Tato technologie se poprvé představila v roce 1992, a model Mitsubishi Galant bylo první auto s tímto systémem. Třetí generace převodovek INVECS se dnes instaluje na aktuálně prodávaných modelech.   

Jak funguje INVECS I-III

První generace systému INVECS byla komplexním systémem, který se přizpůsoboval funkčnosti převodovky, systému pohonu, řízení a zavěšení kol. Pracoval spolu s běžnou automatickou převodovkou vybavenou hydraulickým konvertorem točivého momentu a souborem planetových převodovek.

Ve své druhé generaci se systém INVECS znovu spároval s běžnou automatickou převodovkou, ale s výrazně rozšířenými funkcemi, jako například se schopností přizpůsobit se individuálnímu stylu jízdy, a s manuálním režimem se sekvenčním řazením rychlostí.

Třetí generace tohoto systému je určena pro práci s plynulou převodovkou, což umožňuje extrémně hladkou změnu převodového poměru a účinné využívání výkonu motoru. Sportovní režim pro manuální řazení má 6 simulovaných rychlostí. 

Řadicí páka se používá k ovládání převodovky INVECS I-III v manuálním režimu, a některá auta mají i páčkové řazení. 

Oblíbené převodovky INVECS I-III

INVECS generace debut Kód převodovky Typ převodovky Počet rychlostí Max objem motoru, L pohon Aplikování na modelech
I 1992 F4A33 Automatická s konvertorem točivého momentu 4 3.0 přední pohon Mitsubishi Galant; Mitsubishi Diamante
W4A32 Automatická s konvertorem točivého momentu 4 3.0 Pohon všech kol Mitsubishi Galant; Mitsubishi Diamante
II 1994 F4A42 Automatická s konvertorem točivého momentu 4 2.8 přední pohon Mitsubishi Carisma; Mitsubishi Galant; Mitsubishi Space Star; Mitsubishi Lancer
F5A5 Automatická s konvertorem točivého momentu 5 3.8 Přední pohon, Pohon všech kol Mitsubishi Galant; Mitsubishi Eclipse
III 2000 W1CJA (JF011E) CVT 2.5 Pohon všech kol Mitsubishi ASX; Mitsubishi Lancer; Mitsubishi Outlander

Běžná selhání převodovek INVECS I-III

SelháníPřevodovky
Vložky a těsnění se poškodí vlivem opotřebení prvků konvertoru točivého momentu, což způsobí objevení úniků.F4A33; W4A32
Třecí desky se spálí vlivem přehřívání, což způsobí problémy při řazení rychlostí.F4A33; W4A32
Zašpiní se kontakty solenoidu.F4A33; F4A42; W4A32
Sníží se hladina maziva, což způsobí poškození čerpadla převodovky.F4A42
Průtokový ovládací ventil čerpadla převodovky se poškodí.W1CJA (JF011E)
Ložisko vstupní a výstupní hřídele se opotřebuje.W1CJA (JF011E)
Váš profil je váš osobní asistent.

Sleduje výdaje na auto, zapisuje do servisní knihy a plánů výměny dílů a ukládá oblíbené materiály, poznámky a dokumenty