Twin Clutch SST převodovka: základní informace, druhy, vlastnosti a technické parametry

Twin Clutch SST převodovka: základní informace, druhy, vlastnosti a technické parametry

Twin Clutch SST, také známá jako Twin Clutch Sport Shift Transmission, je 6-rychlostní automatizovaná manuální převodovka se dvěma spojkami a režimem manuálního ovládání. Instaluje se na autech Mitsubishi a na některých modelech francouzského koncernu PSA Group. Tato převodovka byla vyvinuta společností Mitsubishi Motors v spolupráci s firmou Getrag (dnes známá jako Magna PT). Debutovala na modelu Lancer Evolution X v roce 2008. Je typická poměrně blízkými převodovými poměry, což má pozitivní vliv na dynamiku vozu a je to důležité pro vysokovýkonné modely.         

Jak funguje systém Twin Clutch SST

Twin Clutch SST je založen na dvou elektro-hydraulických spojkách, kde každá z nich je zodpovědná za jeden samostatný soubor převodů. Když je jedna rychlost zařazena, druhá je již zvolena a zařadí se hned, když se aktivuje příslušná spojka. Řazení rychlostí se provádí hladce, bez přerušení toku točivého momentu. Zaručuje se tím výborná dynamika, snížení spotřeby paliva a sportovnější styl jízdy.    

V automatickém režimu se řídící jednotka převodovky rozhoduje, kterou rychlost zařadí, a to podle údajů z různých senzorů. Řidič si může vybrat mezi jízdními režimy, včetně režimů Normal a Sport (S-Sport na některých verzích). Pokud je to nutné, řidič může přepnout na manuální řazení. K tomu stačí přesunout řadicí páku z polohy “D” do speciálního otvoru a poté do polohy “+” nebo “-“, nebo použít páčkové řazení.  

Technické vlastnosti převodovky Twin Clutch SST

Kód převodovkyPočet rychlostíMax objem motoru, LMax točivý moment, N · mTyp spojkypohonZačátek výrobyAplikování na modelech
SPS6 (6DCT470)62.2470mokráPřední pohon, Pohon všech kol2008Mitsubishi cX; Mitsubishi Outlander; Citroën C-Crosser; Galant Fortis; Peugeot 4007; Mitsubishi Lancer

Běžná selhání

  • Tlumič a pružiny mohou předčasně selhat. Problém se zhorší při agresivním stylu jízdy.
  • Převodovka je citlivá na zašpinění. Filtr a kapaliny je třeba měnit poměrně často.
  • Kanálky těla hydraulického ventilu a solenoidy se ucpou produkty opotřebení třecích desek a prvků tlumiče, což vede k selhání převodovky.  
  • Převodovka se zvykne přehřívat, takže chladič kapaliny je třeba pravidelně čistit.
  • Těsnící kryt se může poškodit silnými vibracemi, které způsobí únik z krytu převodovky.
Váš profil je váš osobní asistent.

Sleduje výdaje na auto, zapisuje do servisní knihy a plánů výměny dílů a ukládá oblíbené materiály, poznámky a dokumenty