Park Assist je systém určený na pomoc řidiči při parkování. Umožňuje bezpečně a automaticky zaparkovat nebo vyparkovat na parkovišti. Poprvé se instaloval v roce 2003 na modelu Toyota Prius.
Značkové systémy instalované na různých značkách aut
- Toyota a Lexus – Intelligent Parking Assist System (IPAS) a Advanced Parking Guidance System (APGS)
- Volkswagen – Park Assist nebo Park Assist Vision
- Ford a Mercedes Benz – Active Park Assist
- Opel – Advanced Park Assist
- Audi – Parking System plus
- BMW – Remote Park Assist System
- Jeep – ParkSense
- KIA – Smart Parking Assistant System (SPAS)
Princip funkčnosti
Systém spolupracuje s elektronickou řídicí jednotkou (ECU), automatickou převodovkou, systémem kontroly trakce a elektromechanickým posilovačem řízení. Řidič tento systém může aktivovat stiskem příslušného tlačítka. Stisknutím indikátoru vybere stranu parkování. Ultrazvukové senzory pak najdou bezpečnou trajektorii. Jejich dosah je asi 4,5 metru, a počet senzorů se liší podle vozidla.
Systém vyhodnocuje vzdálenost k nejbližším překážkám a definuje možný prostor na parkování. Délka se musí rovnat délce karoserie auta plus 1 dodatečný metr. Když systém najde místo k parkování, příslušný signál se přenese do elektronické řídící jednotky a pak do systému řízení. Varovné zvuky upozorňují řidiče a dráha auta a pokyny jsou zobrazeny na palubní desce.
Manévr se provede automaticky: řidič pouze používá pedály a volí rychlost na automatické převodovce: D a R. Pokud do procesu zasáhne řidič nebo přizpůsobí řízení, systém se vypne.
Parkování na dálku se nabízí jako volitelná možnost pro prémiové vozy BMW a Mercedes Benz. Řidič může vyjít z auta před tím, než auto začne s manévrem.
Komentovat