Co je to S-AWC? Vlastnosti a technické specifikace

Co je to S-AWC (Super All Wheel Control)? Vlastnosti a technické specifikace

S-AWC (Super All Wheel Control) je značkový systém kontroly dynamiky vozidla, který se instaloval na autech Mitsubishi s pohonem všech kol (AWD). Používá se od roku 2007. Systém kontroluje, kolik točivého momentu se přenáší na každé kolo. Vylepšuje se tím dynamika vozidla, ovladatelnost, bezpečnost a vlastnosti v terénu.

Jak funguje systém S-AWC

Pohon všech kol v autech se systémem S-AWC může být plnohodnotný nebo na vyžádání. Elektronicky řízená vícekotoučová spojka nebo centrální diferenciál, který rozděluje točivý moment symetricky, se používá k rozložení točivého momentu mezi nápravy. V hybridních verzích není mezi nápravami mechanické spojení. Zadní náprava je napájena elektromotorem.  

S-AWC optimalizuje provoz následujících systémů:

  • AYC (aktivní kontrola vychýlení se od kurzu jízdy): Kontroluje diferenciály kol a posilovač řízení. Systém distribuuje točivý moment mezi všechna 4 kola podle podmínek na cestě.
  • ASC (aktivní kontrola stability): Pomáhá udržet zamýšlenou dráhu jízdy zpomalením nápravy, která prokluzuje, a redukováním točivého momentu motoru.
  • Sport ABS: Vylepšuje brzdovou účinnost při jízdě přes zatáčky a brání smyku.

Technické vlastnosti systému S-AWC

Typ pohonu Rozložení točivého momentu Režimy Modely Mitsubishi vybavené tímto typem pohonu
Mezi nápravy Mezi kola
Pohon všech kol na vyžádání Vícekotoučová spojka zapojuje zadní nápravu, když detekuje, že přední náprava prokluzuje. Systém AYC kontroluje posilovač řízení, aktivní přední diferenciál a brzdy. Eco: Na šetření paliva. Snow: Na kluzké povrchy. Normal: Na suché vozovky. Lock: Pro off-road povrchy. Outlander
Hybridní pohon všech kol Twin Motor 4WD systém kontroluje 2 elektromotory, z něhož každý pohání vlastní nápravu. Systém AYC zpomaluje prokluz kol použitím brzdového mechanismu. Normal: Pro jízdu na dobrých površích. 4WD Lock: Pro off-road podmínky. Outlander PHEV
Plnohodnotný pohon všech kol Centrální diferenciál distribuuje točivý moment motoru v poměru 50:50. Systém AYC kontroluje brzdy a aktivní diferenciál. Tarmac: Pro suché povrchy. Gravel: Pro mokré a hliněné povrchy. Snow: Pro kluzké povrchy.

Lancer Evolution

Váš profil je váš osobní asistent.

Sleduje výdaje na auto, zapisuje do servisní knihy a plánů výměny dílů a ukládá oblíbené materiály, poznámky a dokumenty