ALL4 je plnohodnotný systém pohonu všech kol používaný v autech MINI. Vylepšuje trakci, stabilitu a ovladatelnost vozidla v jakémkoliv počasí nebo jakýchkoliv podmínkách na silnici.
Jak to funguje
Točivý moment motoru je přenášen na převodovku a potom na elektromagnetický centrální diferenciál přes zkosený převod a kardanový hřídel. Diferenciál zaručuje hladkou distribuci točivého momentu mezi nápravy. Při jízdě na ploché vozovce se až 50% točivého momentu dodává na zadní nápravu. Pokud kola ztrácejí trakci, auto může začít mít pohon zadních kol (RWD). Při jízdě na dálnici se točivý moment distribuuje na přední kola, čímž se snižuje spotřeba paliva.
All4 je řízen systémem kontroly dynamické stability. Ve zlomku sekundy analyzuje signály ze snímače úhlu natočení volantu, snímače brzdového tlaku, snímače rychlosti kola, a snímače vychýlení se od kurzu jízdy. Systém zohledňuje tyto údaje a přizpůsobuje distribuci točivého momentu mezi nápravy. Zaručuje se tím dokonalá stabilita a maximální bezpečnost jízdy při manévrování.
Modely, které mají tento systém
Auta MINI | Začátek výroby | Objem motoru (l) | Výkon motoru (hp) | |
Countryman | ||||
Cooper | 2010 | 1.5-1.6 | 122-134 | |
S | 1.6-2.0 | 184-190 | ||
D | 111-148 | |||
SD | 2011 | 2.0 | 143-188 | |
SE | 2017 | 1.5 EV | 87 – 221 | |
JCW | 2020 | 2.0 | 306 | |
Clubman | ||||
Cooper | S | 2016 | 2.0 | 189 |
2017 | 1.5 | 134 | ||
JCW | 2019 | 2.0 | 306 | |
Paceman | ||||
Cooper | 2012 | 1.6 | 122 | |
S | 190 | |||
D | 112 | |||
SD | 2.0 | 143 | ||
JCW | 218 |
Komentovat