DDiS motory: provozní vlastnosti

DDiS motory: provozní vlastnosti

DDiS jsou přeplňované dieselové motory s přímým vstřikováním paliva Common Rail, instalované na autech značky Suzuki. Vyrábějí se od roku 2003. Tyto motory jsou známé svou spolehlivostí, vysokým výkonem a úsporou paliva. Dnes jsou dostupné pro většinu modelů Suzuki.

Vlastnosti motorů DDiS

Tyto motory jsou verzí oblíbených motorů vyráběných společností General Motors, Groupe PSA (dnes Stellantis), a Groupe Renault. Mají 4 válce a blok motoru z litého železa nebo hliníku. Hlava válců je z hliníku. Spolupracuje se systémem paliva Common Rail od Delphi, Bosch, nebo Siemens. Na pohon mechanismu časování ventilů se používá řemen.

Oblíbené motory DDiS

KódVýrobceObjem, Lpočet ventilůMax. výkon, hpMax. točivý moment, N · mZačátek výrobySuzuki modely vybavené tímto druhem motoru
Z13DTJGeneral Motors1.316751702005Swift
10FD53Groupe PSA1.416902002004liána RA
10JBAXGroupe PSA1.616902152007SX4 GY
K9K 704Groupe Renault1.58651602001Jimny

Běžná selhání motorů DDiS

SelháníMotory
Časté úniky motorového oleje.10JBAX
Olejové sítko se předčasně ucpe, což vede k poškození turbíny.10JBAX
Objevují se selhání časování ventilů vlivem natažení rozvodového řetězu.10FD53; 10JBAX
EGR ventil se poměrně rychle ucpe, což může vést k jeho zablokování.10JBAX; Z13DTJ
Podložky odolné vůči ohni pod vstřikovači paliva se často vypalují.10JBAX
Tlumící kladka klikové hřídele se předčasně poškodí.10FD53
Prvky palivového systému se často poškozují.10FD53
Ložiska ojnic se otáčejí.K9K 704
Vstřikovače paliva jsou náchylné na ušpinění.K9K 704
Rozvodový řetěz přeskočí zub vlivem ztráty tlaku v systému mazání.Z13DTJ
Váš profil je váš osobní asistent.

Sleduje výdaje na auto, zapisuje do servisní knihy a plánů výměny dílů a ukládá oblíbené materiály, poznámky a dokumenty