DDiS jsou přeplňované dieselové motory s přímým vstřikováním paliva Common Rail, instalované na autech značky Suzuki. Vyrábějí se od roku 2003. Tyto motory jsou známé svou spolehlivostí, vysokým výkonem a úsporou paliva. Dnes jsou dostupné pro většinu modelů Suzuki.
Vlastnosti motorů DDiS
Tyto motory jsou verzí oblíbených motorů vyráběných společností General Motors, Groupe PSA (dnes Stellantis), a Groupe Renault. Mají 4 válce a blok motoru z litého železa nebo hliníku. Hlava válců je z hliníku. Spolupracuje se systémem paliva Common Rail od Delphi, Bosch, nebo Siemens. Na pohon mechanismu časování ventilů se používá řemen.
Oblíbené motory DDiS
Kód | Výrobce | Objem, L | počet ventilů | Max. výkon, hp | Max. točivý moment, N · m | Začátek výroby | Suzuki modely vybavené tímto druhem motoru |
Z13DTJ | General Motors | 1.3 | 16 | 75 | 170 | 2005 | Swift |
10FD53 | Groupe PSA | 1.4 | 16 | 90 | 200 | 2004 | liána RA |
10JBAX | Groupe PSA | 1.6 | 16 | 90 | 215 | 2007 | SX4 GY |
K9K 704 | Groupe Renault | 1.5 | 8 | 65 | 160 | 2001 | Jimny |
Běžná selhání motorů DDiS
Selhání | Motory |
Časté úniky motorového oleje. | 10JBAX |
Olejové sítko se předčasně ucpe, což vede k poškození turbíny. | 10JBAX |
Objevují se selhání časování ventilů vlivem natažení rozvodového řetězu. | 10FD53; 10JBAX |
EGR ventil se poměrně rychle ucpe, což může vést k jeho zablokování. | 10JBAX; Z13DTJ |
Podložky odolné vůči ohni pod vstřikovači paliva se často vypalují. | 10JBAX |
Tlumící kladka klikové hřídele se předčasně poškodí. | 10FD53 |
Prvky palivového systému se často poškozují. | 10FD53 |
Ložiska ojnic se otáčejí. | K9K 704 |
Vstřikovače paliva jsou náchylné na ušpinění. | K9K 704 |
Rozvodový řetěz přeskočí zub vlivem ztráty tlaku v systému mazání. | Z13DTJ |
Komentovat