DSTC: definice, funkce, princip funkčnosti, a příčiny selhání

DSTC: definice, funkce, princip funkčnosti, a příčiny selhání

DSTC, což znamená Dynamic Stability & Traction Control (dynamická stabilita a kontrola trakce), je systém instalován na autech Volvo. Poprvé se systém objevil na modelu Volvo S80 sedan z roku 1998. Tento systém hraje hlavní roli v bezpečnosti auta; vylepšuje ovladatelnost a manévrování, a pomáhá zabránit smyku a prokluzování kol.   

Jak funguje systém DSTC

Udržení stability je dosaženo porovnáním zamýšleného směru jízdy vozidla se skutečným směrem jízdy auta. Pro určení správné trajektorie jízdy procesor využívá údaje ze snímače úhlu volantu, údaje o tlaku v brzdovém systému, a údaje z polohy spínače brzdového světla. Pro určení skutečného směru jízdy se zohledňují i jiné parametry: rychlost kol, hodnota vychýlení se od kurzu, a odstředivá síla.

Podle potřeby systém aktivuje brzdy, aby se auto dostalo zpět na svou zamýšlenou dráhu jízdy. Z toho důvodu se může mírně snížit točivý moment motoru změnou množství vstřikovaného paliva.

Systém je vždy zapnutý a nelze jej vypnout. Řidič však může zapnout sportovní režim Sport, kde mu systém umožňuje, například, “kontrolovaný smyk”.

Oblíbené modely Volvo vybaveny systémem DSTC

  • V60 I, II;
  • S80 I, II;
  • V70 II, III;
  • S60 I, II;
  • V90 Cross Country.

Příčiny selhání systému DSTC

  • Snímač úhlu volantu se často kazí.
  • Snímače rychlosti kol se zašpiní.
  • Vodiče se mohou poškodit.
Váš profil je váš osobní asistent.

Sleduje výdaje na auto, zapisuje do servisní knihy a plánů výměny dílů a ukládá oblíbené materiály, poznámky a dokumenty