iTEQ (DDI iTEQ) je série dieselových motorů vyráběných společností Isuzu Motors. První motor v této produktové řadě byl představen v roce 2004. Instalovaný byl na pickupu D-Max, a na SUV se samonosnou konstrukcí karoserie MU-7 a MU-X. Vozidla měla k dispozici systém vstřikování paliva Common Rail.
Vlastnosti motorů iTEQ
Motory iTEQ jsou řadové, čtyřválcové, se 16 ventily. Všechny mají jedno nebo dvě turbodmychadla a mezichladič. Některé verze jsou vybaveny turbodmychadlem s variabilní geometrií. Blok motoru je vyroben z litého železa a hlava válců je ze speciální hliníkové slitiny, která je patentovaná společností Isuzu Motors. Mechanismus časování ventilů má obvykle ocelový řetěz. Sestava plunžru a válce vstřikovačů paliva je pokryta ebonitem, což zaručuje dlouhou životnost jednotky i při používání nekvalitního paliva, a je to typickým prvkem vstřikovačů paliva v motorech značky Isuzu.
Oblíbené motory iTEQ
Série | Kapacita, L | Kód verze | Max. výkon, hp | Max. točivý moment, N · m | Začátek výroby | Modely vybavené tímto druhem motoru |
4JJ1 | 3.0 | TC | 177 | 430 | 2004 | Isuzu D-Max, MU-7; Holden Rodeo, Colorado |
3.0 | TCX | 163 177 |
360 380 |
2006 2011 |
Isuzu D-Max, MU-X | |
4JK1 | 2.5 | TC | 116 | 280 | 2005 | Isuzu D-Max; Chevrolet Colorado |
2.5 | TCX | 136 | 325 | 2005 | Isuzu D-Max, MU-X; Holden Rodeo; Chevrolet Colorado | |
2.5 | 1E5-TC | 160 | 400 | 2012 | Isuzu D-Max (pouze pro Evropu) |
Běžná selhání motorů iTEQ
Selhání | Motory |
Hromadění uhlíkových usazenin na EGR ventilu, což způsobí jeho zablokování. | 4JJ1-TC; 4JJ1-TCX |
Časem se mění vzdálenosti ventilů. Nutné je manuální nastavení vlivem chybějícího hydraulického automatického nastavení. | 4JJ1-TC; 4JJ1-TCX |
Dieselový filtr pevných částic se ucpe při poměrně nízkém počtu ujetých km. | 4JJ1-TC; 4JJ1-TCX; 4JK1-TC; 4JK1-TCX |
Komentovat