JTD motory: provozní vlastnosti

JTD motory: provozní vlastnosti

JTD je série dieselových motorů vybavených systémem přímého vstřikování paliva Common Rail od společnosti Fiat Chrysler Automobiles. Tyto motory se instalují na autech značek Fiat, Lancia, a Alfa Romeo. Modely značek Chrysler, Jeep, Maserati, RAM, a některá jiná auta mají také tyto motory. Vyrábějí se od roku 1997. Byly to první motory se systémem přímého vstřikování paliva Common Rail – vytvořen v rámci spolupráce firem Fiat a Bosch. Některé JTD motory byly vytvořeny v spolupráci s General Motors. Všechny byly vybaveny dvojitým turbodmychadlem nebo turbodmychadlem s variabilní geometrií. Jsou typické vysokým výkonem, spolehlivostí a úsporou paliva.  

Oblíbené motory JTD

Kód motoru Název verze Objem, L Počet a uspořádání válců  Počet ventilů Výkon, hp Max točivý moment, N·m Začátek výroby Instalovaný na modelech
182 B4.000; 182 B9.000; 186 A8.000; 192 A3.000; 182 B9.000; 223 B2.000; 937 A2.000; 186 A6.000; AR 32302; 188 A7.000; 937 A7.000 Unijet; od 2002 MultiJet 1.9 4, řadové 8 80-140 195-280 1997 Alfa Romeo 146; Fiat Brava; Alfa Romeo 156; Fiat Punto; Alfa Romeo 145; Alfa Romeo 147; Fiat Bravo; Fiat Stilo; Lancia Lybra; Fiat Croma; Fiat Doblo; Fiat Sedici; Lancia Delta
192 A5.000; 937 A5.000; 937 A4.000; 192 B1.000; 186 A9.000 Multijet 1.9 4, řadové 16 140-190 305-400 2002 Fiat Doblo;Fiat Croma;Alfa Romeo GT;Alfa Romeo 147; Alfa Romeo 156 
188 A9.000; 199 A2.000; 188 A8.000; 199 B2.000; 223 A9.000; 199 B8.000; 199 B4.000; 199 A3.000 Multijet 1.3 4, řadové 16 70-105 170 2003 Fiat Punto; Fiat Albea; Fiat Panda; Lancia Ypsilon; Fiat Idea; Fiat FiorinoAlfa Romeo MiTo; Fiat Palio; Fiat 500; Fiat Doblò; Fiat Qubo; Fiat Tipo; Lancia Musa
955 A3.000; 350 A3.000; 844 A3.000; 350 A2.000; 198 A6.000; 198 A3.000; 955 A4.000; 198 A2.000  Multijet  1.6  4, řadové 16 105-120 290-320 2006 Alfa Romeo Mito; Fiat Bravo; Alfa Romeo Giulietta; Fiat 500L; Fiat Grande Punto; Fiat Doblò; Fiat Linea; Fiat Idea; Fiat Tipo
844 A2.000; 198 A8.000; 55263087; 198 A5.000; 250 A2.000; 263 A1.000; 55263088; 250 A1.000; 939 B4.000; 940 B5.000; 939 B4.000; 940 A7.000 Multijet II 2.0 4, řadové 16 110-195 260-380 2008 Lancia Delta; Alfa Romeo 159; Fiat Doblò; Fiat Bravo; Fiat Freemont; Alfa Romeo Giulietta; Fiat Sedici; Fiat Ducato; Alfa Romeo 159; Fiat Croma
839 A5.000; 185 A6.000; AR 32501; 839 A6.000; AR 34202 Unijet 2.4 5, řadové 10 136-150   1997 Fiat Marea; Fiat Marea Weekend
841 N.000; 841 M.000; 841 G.000; 841 H.000; 939 A3.000 Multijet  2.4 5, řadové 20 175-210 385-400 2003 Alfa Romeo 156 Alfa Romeo 166; Fiat Croma; Alfa Romeo 156 Sportwagon
F1AE0481D; F1AE0481N; F1AE0481C; F1AE3481E; F1AE6481D Multijet 2.3 4, řadové 16 110-148 270-380 2006 Fiat Ducato

Běžná selhání motorů JTD

SelháníMotory
Ve verzích s plastovým sacím potrubím se vířící klapky mohou přetrhnout a poškodit motor, pokud se dostanou do spalovacích komor.  1.9 MultiJet 16v; 2.4 MultiJet 20v.
Pokud se olej nevymění včas, vstřikovače paliva se mohou rychle ucpat. Po vyčištění nevydrží dlouho.1.9 MultiJet.
Olej se rychle spaluje, což způsobuje přeskakování rozvodového řetězu.1.3 MultiJet. 
Rozvodový řetěz má krátkou životnost. Pokud se poškodí, poškodí se i vahadla.1.3 MultiJet.
Selhání elektronické řídicí jednotky motoru během mrazu, kvůli čemuž nelze nastartovat motor.1.3 MultiJet. 
Zpod termostatu začne unikat chladicí kapalina, což povede k přehřívání motoru. V některých verzích je samotný termostat náchylný k prasknutí.  1.3 MultiJet; 1.6 MultiJet; 2.0 Multijet II. 
Váš profil je váš osobní asistent.

Sleduje výdaje na auto, zapisuje do servisní knihy a plánů výměny dílů a ukládá oblíbené materiály, poznámky a dokumenty