TD4, TDV6, TDV8 je řada dieselových pohonných jednotek instalovaných na vozidlech značky Land Rover. Jsou to hlavně přeplňované motory. Většina z nich má k dispozici systém přímého vstřikování paliva Common Rail. Existují však i verze s jinými systémy dodávky paliva: s přímým vstřikováním a distribucí pomocí vysokotlakého palivového čerpadla přes Common Rail, nebo se vstřikováním ve vířivé komoře. Tyto motory byly společným vývojovým produktem výrobců aut PSA Peugeot, Citroën, Ford Motor Company a BMW. Mnoho verzí mělo dvojité turbodmychadlo, které zaručovalo maximální účinnost a výkon motorů, a také poskytovalo výborné trakční vlastnosti.
Oblíbené motory TD4, TDV6 a TDV8
Model motoru |
Index motoru |
Objem, l |
Počet a uspořádání válců |
Počet ventilů |
Výkon, hp |
Max točivý moment, Nm |
Instalováno na modelech |
TD4 |
204D3 (M47TUD20) |
2.0 |
4, řadový |
16 |
116‒150 |
280‒330 |
Land Rover Freelander |
224DT(DW12BTED4) |
2.2 |
4, řadový |
16 |
122–200 |
360‒450 |
Land Rover Discovery Sport;
Land Rover Freelander;
Range Rover Evoque |
ZSD-424 |
2.4 |
4, řadový |
16 |
122 |
360 |
Land Rover Defender |
TDV6 |
306DT, 30DDTX |
3.0 |
V6 |
24 |
211‒306 |
520‒700 |
Range Rover Sport;
Land Rover Discovery;
Range Rover |
276DT |
2.7 |
V6 |
24 |
190 |
440 |
Land Rover Discovery;
Range Rover |
TDV8 |
448DT |
4.4 |
V8 |
32 |
313‒339 |
700‒740 |
Range Rover |
368DT |
3.6 |
V8 |
32 |
271‒272 |
630‒640 |
Land Rover Range Rover;
Range Rover Sport |
Časté selhání motorů TD4, TDV6 a TDV8
Selhání | Motory |
Nespolehlivé klapky víření. Vlivem slabého upevnění se mohou odtrhnout a způsobit poškození na pístech a turbíně. | 204D3 |
Kladka klikové hřídele se poškodí poměrně rychle. | 204D3 |
Proces demontáže vstřikovačů je komplikovaný a vyžaduje hodně práce. Většinou je třeba je vyvrtat. | 224DT, DW12BTED4 |
Čerpadlo, které dodává palivo do rozdělovače paliva, se opotřebuje rychle kvůli nečistotám v dieselovém palivu. Produkty jeho opotřebení ucpou vstřikovače. | ZSD-424, 306DT, 30DDTX, 276DT |
Zpod kapoty je po 200.000 km slyšet klepání, které je způsobeno poškozenými čepy ojnic (spojovacích tyčí). | ZSD-424 |
Motor zhasne nebo nenastartuje kvůli špatnému designu snímače polohy klikové hřídele. | 306DT, 30DDTX |
Předčasné selhání ložiska klikové hřídele vlivem nedokonalosti jeho designu. | 306DT, 30DDTX, 276DT |
Turbodmychadlo začne selhávat kvůli poškozenému mechanismu pohonu. | 276DT |
Plastové prvky sacího potrubí prasknou, stejně jako i vzduchové trubky. | 448DT |
Prasklý kryt termostatu způsobuje přehřívání motoru. | 368DT |
Únik oleje z turbodmychadla má za následek nedostatek oleje v pohonné jednotce. | 368DT |
Den
Usměvavý mechanik se spoustou zkušeností; hvězda z videonávodů od AUTODOC;
Nikdy jsme ho neviděli bez jeho brýlí;
Jezdí na BMW X5 E53;
sní o získání zlatého tlačítka za 1,000,000 odběratelů na YouTube.
Komentovat