TD4, TDV6, TDV8: Land Rover dieselové motory se systémem přímého vstřikování paliva Common Rail

TD4, TDV6, TDV8: Land Rover dieselové motory se systémem přímého vstřikování paliva Common Rail

TD4, TDV6, TDV8 je řada dieselových pohonných jednotek instalovaných na vozidlech značky Land Rover. Jsou to hlavně přeplňované motory. Většina z nich má k dispozici systém přímého vstřikování paliva Common Rail. Existují však i verze s jinými systémy dodávky paliva: s přímým vstřikováním a distribucí pomocí vysokotlakého palivového čerpadla přes Common Rail, nebo se vstřikováním ve vířivé komoře. Tyto motory byly společným vývojovým produktem výrobců aut PSA Peugeot, Citroën, Ford Motor Company a BMW. Mnoho verzí mělo dvojité turbodmychadlo, které zaručovalo maximální účinnost a výkon motorů, a také poskytovalo výborné trakční vlastnosti.       

Oblíbené motory TD4, TDV6 a TDV8

Model motoru Index motoru Objem, l Počet a uspořádání válců Počet ventilů Výkon, hp Max točivý moment, Nm Instalováno na modelech
TD4 204D3 (M47TUD20) 2.0 4, řadový 16 116‒150 280‒330 Land Rover Freelander
224DT(DW12BTED4) 2.2 4, řadový 16 122–200 360‒450 Land Rover Discovery Sport; Land Rover Freelander; Range Rover Evoque
ZSD-424 2.4 4, řadový 16 122 360 Land Rover Defender
TDV6 306DT, 30DDTX 3.0 V6 24 211‒306 520‒700 Range Rover Sport; Land Rover Discovery; Range Rover
276DT 2.7 V6 24 190 440 Land Rover Discovery; Range Rover
TDV8 448DT 4.4 V8 32 313‒339 700‒740 Range Rover
368DT 3.6 V8 32 271‒272 630‒640 Land Rover Range Rover; Range Rover Sport

Časté selhání motorů TD4, TDV6 a TDV8

SelháníMotory
Nespolehlivé klapky víření. Vlivem slabého upevnění se mohou odtrhnout a způsobit poškození na pístech a turbíně.  204D3
Kladka klikové hřídele se poškodí poměrně rychle.204D3
Proces demontáže vstřikovačů je komplikovaný a vyžaduje hodně práce. Většinou je třeba je vyvrtat. 224DT, DW12BTED4
Čerpadlo, které dodává palivo do rozdělovače paliva, se opotřebuje rychle kvůli nečistotám v dieselovém palivu. Produkty jeho opotřebení ucpou vstřikovače. ZSD-424, 306DT, 30DDTX, 276DT  
Zpod kapoty je po 200.000 km slyšet klepání, které je způsobeno poškozenými čepy ojnic (spojovacích tyčí).ZSD-424
Motor zhasne nebo nenastartuje kvůli špatnému designu snímače polohy klikové hřídele.306DT, 30DDTX 
Předčasné selhání ložiska klikové hřídele vlivem nedokonalosti jeho designu.306DT, 30DDTX, 276DT 
Turbodmychadlo začne selhávat kvůli poškozenému mechanismu pohonu.276DT 
Plastové prvky sacího potrubí prasknou, stejně jako i vzduchové trubky.448DT
Prasklý kryt termostatu způsobuje přehřívání motoru.368DT
Únik oleje z turbodmychadla má za následek nedostatek oleje v pohonné jednotce.  368DT
[Celkem: 0   Průměr: 0/5]