7 příznaků selhání systému zapalování:
- Motor nechce nastartovat.
Po několika neúspěšných pokusech nastartovat auto s vybitou autobaterií mohou být svíčky zapalování zaplaveny benzínem. Pokud se to stane, potřebná je jejich výměna. - Nestabilní volnoběh.
Může to být způsobeno mechanickým poškozením kabelů zapalování a zkratem ve vinutí cívky. - Při zrychlování motor pracuje velmi těžce.
Selhání může být způsobeno vniknutím vody do cívek, svíček zapalování nebo kabelů zapalování. - Přehřívání motoru.
Může být způsobeno opotřebovanými svíčkami zapalování. Vyměňte je podle doporučeného intervalu údržby od výrobce auta. - Slabé výbuchy ve výfukovém sběrném potrubí nebo v tlumiči výfuku.
Objeví se při nesprávném nastavení časování zapalování, nebo při používání svíček zapalování s nesprávnou tepelnou hodnotou. - Zvýšená spotřeba paliva.
Možnou příčinou jsou poškozené nebo uvolněné kabely zapalování. - Elektrické vybavení nepracuje správně.
Může se to stát, když selže spínač zapalování jako výsledek tepelného vypálení, nesprávného používání nebo při pokusu ukrást auto.
- Odstraňte a zkontrolujte svíčky zapalování a cívky zapalování.
Nesmí zde být žádné praskliny ani stopy uhlíkových usazenin. Mezera mezi boční stranou a středem elektrod svíček zapalování musí být v určené toleranci. - Změřte odpor svíček zapalování použitím multimetru.
Připojte jednu sondu zařízení k závitu a druhou ke střední elektrodě. Pokud je odpor více než 6 kOhm, součástku bude nutné vyměnit. - Odstraňte a zkontrolujte uzávěr rozdělovače.
Ujistěte se, že kontaktní kartáč pevně přiléhá k povrchu rotoru, nejsou zde žádné praskliny ani tepelné poškození. - Zkontrolujte napětí plně nabité autobaterie.
Pokud je hodnota nižší než 9.5 V, autobaterii bude nutné vyměnit. - Nastartujte motor v tmě a podívejte se pod kapotu.
Pokud uvidíte jiskry ze zapalovacích kabelů, znamená to poškození jejich izolace.
Komentovat