Xtronic CVT převodovka: typické vlastnosti a technické charakteristiky

Xtronic CVT převodovka: typické vlastnosti a technické charakteristiky

Xtronic CVT je elektronicky ovládaná kontinuální variabilní převodovka instalována na mnoha modelech značky Nissan a některých modelech Renault a Infiniti. Vyrábí se zhruba od počátku 21. století. Moderní modely mají režim manuálního řazení se 6 virtuálními rychlostmi. Všechny převodovky Xtronic CVT jsou vyráběny japonskou společností Jatco, dceřinou společností firmy Nissan Motor Co., Ltd.   

Princip funkčnosti převodovky Xtronic CVT  

Většinou je Xtronic CVT kontinuální variabilní převodovka poháněná klínovým řemenem, elektronicky řízená, a k dispozici má hydraulický konvertor točivého momentu. Řemen byl nahrazen řetězem ve výkonnějších motorech. Verze pro hybridní vozidla používají suchou spojku namísto konvertoru točivého momentu.   

Manuální režim používá elektronickou řídící jednotku se speciálním softwarem. Pro jeho aktivaci musí řidič přeřadit řadicí páku do polohy “D” a potom postrčit páku doleva pro uzamčení zařazené rychlosti. Pokud chce řadit nahoru nebo dolů, řidič musí pohnout řadicí pákou doleva nebo doprava – k značkám “+” nebo “-“.  

Oblíbené převodovky Xtronic CVT

Index převodovkyMax objem motoru, lMax točivý moment motoru, N·mTyp pohonuZačátek výrobyInstalována na modelech
JF009E (RE0F08A, RE0F08B)1.8175Přední2002Nissan Cube Z11;Nissan Tiida C11;Nissan Note E11;Nissan Wingroad Y12. 
JF010E (RE0F09A, RE0F09B)3.5350Přední, Pohon všech kol2002Nissan Murano Z50;Nissan présage U31;Nissan Altima L32;Nissan Teana J31;Nissan Quest RE52;Nissan Teana J32;Nissan Elgrand E52;Nissan Murano Z51;Renault Megane III;Renault Scenic 3.
JF011E (RE0F10A)2.5250Přední, Pohon všech kol2005Nissan Altima L32; Renault Fluence 1; Nissan Murano Z51; Nissan Qashqai J10, J11; Renault Koleos 1; Nissan Sentra B16, B17; Nissan Teana J32; Renault Scenic 3; Nissan X-Trail T31, T32; Nissan Juke F15; Renault Latitude 1; Renault Megane 3; Nissan Tiida C11
JF016E (RE0F10D, RE0F10F)2.5250Přední, Pohon všech kol2012Nissan Elgrand E52; Nissan Murano Z51; Nissan Altima L33, L34; Renault Arkan 1; Nissan Qashqai J11; Renault Megane 3; Nissan Serena C26, C27; Nissan Juke F15; Renault Koleos 2; Nissan NV200 M20; Nissan Sentra B17; Renault Clio 4; Renault Fluence 1; Renault Scenic 3; Nissan Rogue T32; Nissan Teana L33, L34; Nissan X-Trail T32
JF017E (RE0F10G, RE0F10E)3.5380Přední, Pohon všech kol2012Nissan Altima L33, L34; Nissan Maxima A36; Nissan Qashqai J11; Nissan Pathfinder R52; Renault Latitude 1; Nissan Elgrand E52; Infiniti JX35 L50; Nissan Murano Z52; Infiniti QX60; Renault Koleos 2; Nissan Teana L33, L34; Nissan X-Trail T32
JF018E (RE0F10F, RE0F03H, RE0F02H)2.5350Přední, Pohon všech kol2012Infiniti QX60; Nissan Pathfinder R52; Nissan Rogue T32; Nissan Serena C27; Nissan X-Trail T32
JF019E (RE0F10H, RE0F10J)3.5450Přední, Pohon všech kol2014Nissan Murano Hybrid Z52; Nissan Altima Hybrid L33

Běžná selhání převodovek Xtronic CVT

SelháníPřevodovky
Často se poškozuje krokový elektromotor.JF009E (RE0F08A, RE0F08B); JF010E (RE0F09A, RE0F09B); JF011E (RE0F10A)
Agresivní styl jízdy s prudkým brzděním způsobuje natažení řemenu kontinuálně variabilní převodovky. JF009E (RE0F08A, RE0F08B); JF011E (RE0F10A); JF010E (RE0F09A, RE0F09B)
Solenoidy se ucpou a převodovka začne prokluzovat. JF009E (RE0F08A, RE0F08B); JF016E (RE0F10D, RE0F10F); JF017E (RE0F10G, RE0F10E); JF018E (RE0F10F, RE0F03H, RE0F02H); JF010E (RE0F09A, RE0F09B)
Tlakový regulační ventil olejového čerpadla má krátkou životnost, je citlivý na zašpinění a může se zablokovat. JF009E (RE0F08A, RE0F08B); JF011E (RE0F10A); JF017E (RE0F10G, RE0F10E); JF010E (RE0F09A, RE0F09B); JF019E (RE0F10H, RE0F10J); JF016E (RE0F10F, RE0F10D)
Řídicí modul převodovky se předčasně poškodí.JF010E (RE0F09A, RE0F09B)
Přehřívání může způsobit selhání vstupních a výstupních senzorů rychlosti kontinuální variabilní převodovky, a selhání přetlakového ventilu.  JF011E (RE0F10A)
Ložiska vstupní a výstupní hřídele se někdy opotřebují při nízkém počtu ujetých km. V tomto případě z nich uslyšíte specifické hučení.   JF011E (RE0F10A)
Ložisko kladky kontinuálně variabilní převodovky se často poškozuje.JF016E (RE0F10D, RE0F10F)
Hydraulický konvertor točivého momentu se může předčasně poškodit.JF016E (RE0F10D, RE0F10F)
Vlivem své polohy se chladič převodového oleje poměrně rychle zašpiní, vlivem čeho se bude převodovka přehřívat.JF017E (RE0F10G, RE0F10E); JF018E (RE0F10F, RE0F03H, RE0F02H)
Drážkové spoje se rychle opotřebují vlivem vysokého točivého momentu způsobeného agresivním stylem jízdy.JF017E (RE0F10G, RE0F10E)
Ventily elektromagnetické spojky se vypálí.JF018E (RE0F10F, RE0F03H, RE0F02H)