Ptejte se nebo sdílejte vaše zkušenosti s opravami na fóru o autech. Přihlaste se k odběru aktualizací, abyste nepropásli naše nové návody.
Pro stažení aplikace:
Sleduje výdaje na auto, zapisuje do servisní knihy a plánů výměny dílů a ukládá oblíbené materiály, poznámky a dokumenty
Jak zjistím, že náboj kola selhal?
Selhání náboje kola je možné detekovat pomocí vyměnitelného ložiska a jeho kontroly. Rezavá místa a praskliny je jasně vidět i pouhým okem. Při výměně ložiska můžete zjistit, že je zničeno i jeho uložení. Pokud opětovně používáte matici nápravy nebo je tu zdeformovaná příruba, objevit se může třes náboje nebo vibrace na brzdovém pedálu. Skutečnou příčinu vzniku tohoto fenoménu je možné určit pouze za použití speciálního vybavení v autoservisu. V sestavách, kde je náboj složen z jedné součástky, obvykle selže právě ložisko. Zjistíte to pomocí znaků, jakými jsou například hučení během jízdy, špatná ovladatelnost, nebo pocit vibrací na volantu. Podrobnou diagnostiku musí provést odborník.
Co způsobí poškození náboje kola?
Životnost sestavy náboje závisí na provozních podmínkách. Nekvalitní cesty, agresivní jízda, časté přetěžování zavazadlového prostoru, náraz do výmolu nebo na obrubník ve vysoké rychlosti a vystavení vlhkosti a rozmrazovacím solím jsou hlavními příčinami předčasného opotřebení náboje. Poškození může být způsobeno i chybami v rámci instalace, a příliš silně nebo příliš slabě utaženými maticemi.
Je třeba vyměnit náboj kola spolu s ložiskem?
Ano, tyto součástky se musí vyměnit spolu. Pokus o vytlačení starého ložiska bude určitě vést k jeho poškození, takže tento komponent nebude možné použít znovu.