Chybový kód P0299 - podrobný návod pro diagnostiku a opravu
- P0420
- P0171
- P0300
- P0113
- P0340
- P0335
- P0128
- P0172
- P0011
- P0016
- P0102
- P0135
- P0299
- P0301
- P0401
- P0430
- P0087
- P0101
- P0141
- P0174
- P0302
- P0303
- P0304
- P0441
- P0442
- P0700
- P0014
- P0031
- P0106
- P0118
- P0446
- P0500
- P0010
- P0122
- P0134
- P0138
- P0325
- P0341
- P0443
- P0017
- P0030
- P0037
- P0089
- P0100
- P0107
- P0108
- P0121
- P0130
- P0234
- P0403
- P0449
- P0507
- P0012
- P0036
- P0110
- P0123
- P0131
- P0170
- P0351
- P0380
- P0440
- P0496
- P0505
- P0562
- P0705
- P0741
- U0100
- P0013
- P0120
- P0132
- P0133
- P0136
- P0137
- P0193
- P0238
- P0305
- P0306
- P0336
- P0352
- P0400
- P0404
- P0463
- P0480
- P0504
- P0606
- P0001
- P0105
- P0115
- P0117
- P0175
- P0183
- P0191
- P0201
- P0327
- P0328
- P0402
- P0405
- P0444
- P0501
- P0521
- P0650
- P0720
- U0101
- P0000
- P0021
- P0073
- P0088
- P0093
- P0103
- P0140
- P0155
- P0161
- P0332
- P0342
- P0345
- P0353
- P0354
- P0406
- P0410
- P0571
- P0638
- P0715
- P0740
- U0026
- U0073
- P0032
- P0038
- P0051
- P0068
- P0116
- P0125
- P0139
- P0202
- P0203
- P0204
- P0222
- P0230
- P0322
- P0339
- P0343
- P0344
- P0365
- P0411
- P0421
- P0506
- P0520
- P0597
- P0603
- P0607
- P0641
- P0670
- P0685
- P0717
- P0730
- U0001
- P0008
- P0015
- P0018
- P0022
- P0069
- P0157
- P0158
- P0190
- P0200
- P0223
- P0235
- P0236
- P0237
- P0243
- P0315
- P0316
- P0320
- P0330
- P0481
- P0522
- P0523
- P0600
- P0601
- P0683
- P0722
- P0731
- P0743
- P0753
- U0121
- U0155
- U0401
- U3000
- P0046
- P0053
- P0054
- P0057
- P0090
- P0098
- P0104
- P0112
- P0154
- P0192
- P0307
- P0308
- P0321
- Nebyly nalezeny žádné shody
- Nebyly nalezeny žádné shody
P0299: význam, příčiny, opravy
Chybový kód P0299 indikuje, že plnicí tlak z turbodmychadla nebo plnicího dmychadla je příliš nízký.
Jaké jsou příčiny vzniku chybového kódu P0299?- Mechanické poškození turbodmychadla. Je způsobeno cizími částicemi, které se dostaly do výfukového systému. Může se tím způsobit zablokování hřídele a poškození rotoru.
- Uhlíkové usazeniny, které se hromadí v dutinách a kanálcích plnicí jednotky. Stane se to při používání nevhodných maziv, nebo pokud jednotku nevyměníte včas. To způsobuje selhání kluzných ložisek, přehřátí turbíny a vznik rýh na hřídeli.
- Nízký tlak v systému mazání. Může to způsobit nedostatek oleje.
- Odpouštěcí ventil je zaseknutý v otevřené poloze. Tím se výrazně snižuje tlak proudění výfukových plynů, což negativně ovlivňuje účinnost turbodmychadla.
- Únik z aktivačního podtlakového prvku ovládacího ventilu turbíny. Kvůli tomu přestane komponent pracovat správně.
- Poškozené těsnění a hadičky. Poškození může způsobit úniky vzduchu pod tlakem.
- Ucpané komponenty nasávání vzduchu. Vlivem nedostatečného proudu vzduchu se sníží účinnost turbodmychadla.
- Selhání ovládacích snímačů plnění a vstřikování. Poškozené snímače budou indikovat falešná upozornění.
- Motor se přepne do nouzového režimu provozu
- Snížení výkonu motoru
- Snížení dynamiky vozidla
- Kompresor během svého chodu bude vydávat zvláštní zvuky
Způsob opravy problému závisí od hlavní příčiny. Pro identifikování chyby zapojte OBD2 skener, přečtěte a dekódujte příslušné chybové kódy. Potom zkontrolujte stav snímačů a těsnost systému nasávání vzduchu a výfukového systému. Pouze po diagnostice jednotky lze vyměnit poškozené součástky. Také může být třeba vyčistit EGR ventil a vypláchnout systém mazání.
Co znamená kód P0299?
Indikuje, že tlak pumpování vzduchu je nižší než standardní tlak potřebný v rámci konkrétního provozního režimu motoru.
Co ho způsobuje?
Nejběžnější příčinou je selhání turbodmychadla nebo plnicího dmychadla, úniky ze systému nasávání nebo z výfukového systému, selhání v systému dodávky paliva, a nízký tlak oleje.
Jak se mohu zbavit tohoto kódu?
Čísla zobrazena systémem neindikují, že selhala konkrétní součástka. Proto je třeba nejprve určit hlavní příčinu problému pomocí podrobné diagnostiky a následného resetu chybových kódů použitím skeneru.
Mohu jezdit autem, pokud se objeví tato chyba?
Doporučuje se dočasně pozastavit ježdění s takovým autem. Tento problém je obvykle spojen s výrazným poklesem výkonu motoru a důsledkem je aktivace nouzového režimu motoru. Pokud uslyšíte neobvyklé zvuky během chodu turbíny, motor ihned vypněte. Kusy rozlámaných lopatek rotoru se mohou zachytit v motoru a způsobit jeho zablokování.