Chybový kód P0301 - podrobný návod pro diagnostiku a opravu
- P0420
- P0171
- P0300
- P0113
- P0340
- P0335
- P0128
- P0172
- P0011
- P0016
- P0102
- P0135
- P0299
- P0301
- P0401
- P0430
- P0087
- P0101
- P0141
- P0174
- P0302
- P0303
- P0304
- P0441
- P0442
- P0700
- P0014
- P0031
- P0106
- P0118
- P0446
- P0500
- P0010
- P0122
- P0134
- P0138
- P0325
- P0341
- P0443
- P0017
- P0030
- P0037
- P0089
- P0100
- P0107
- P0108
- P0121
- P0130
- P0234
- P0403
- P0449
- P0507
- P0012
- P0036
- P0110
- P0123
- P0131
- P0170
- P0351
- P0380
- P0440
- P0496
- P0505
- P0562
- P0705
- P0741
- U0100
- P0013
- P0120
- P0132
- P0133
- P0136
- P0137
- P0193
- P0238
- P0305
- P0306
- P0336
- P0352
- P0400
- P0404
- P0463
- P0480
- P0504
- P0606
- P0001
- P0105
- P0115
- P0117
- P0175
- P0183
- P0191
- P0201
- P0327
- P0328
- P0402
- P0405
- P0444
- P0501
- P0521
- P0650
- P0720
- U0101
- P0000
- P0021
- P0073
- P0088
- P0093
- P0103
- P0140
- P0155
- P0161
- P0332
- P0342
- P0345
- P0353
- P0354
- P0406
- P0410
- P0571
- P0638
- P0715
- P0740
- U0026
- U0073
- P0032
- P0038
- P0051
- P0068
- P0116
- P0125
- P0139
- P0202
- P0203
- P0204
- P0222
- P0230
- P0322
- P0339
- P0343
- P0344
- P0365
- P0411
- P0421
- P0506
- P0520
- P0597
- P0603
- P0607
- P0641
- P0670
- P0685
- P0717
- P0730
- U0001
- P0008
- P0015
- P0018
- P0022
- P0069
- P0157
- P0158
- P0190
- P0200
- P0223
- P0235
- P0236
- P0237
- P0243
- P0315
- P0316
- P0320
- P0330
- P0481
- P0522
- P0523
- P0600
- P0601
- P0683
- P0722
- P0731
- P0743
- P0753
- U0121
- U0155
- U0401
- U3000
- P0046
- P0053
- P0054
- P0057
- P0090
- P0098
- P0104
- P0112
- P0154
- P0192
- P0307
- P0308
- P0321
- Nebyly nalezeny žádné shody
- Nebyly nalezeny žádné shody
P0301: význam, příčiny, opravy
DTC P0301 indikuje vynechávání prvního válce motoru. Je to indikátor, že chyba je v systému zapalování, vstřikování paliva nebo ve výfukovém systému, případně v mechanismu distribuce plynů.
Jaké jsou příčiny chybového kódu P0301?- Poškozený rozdělovač, zapalovací cívka, zapalovací svíčka nebo vysokonapěťový vodič. Naruší se tím proces tvorby jiskry ve válci.
- Falešné signály ze snímačů polohy vačkové hřídele a klikové hřídele, natažený rozvodový řemen nebo řetěz, nebo nesoulad značek časování. Každý z těchto problémů může způsobit selhání ventilového rozvodu, čímž se naruší i proces zapalování.
- Nízký tlak paliva nebo ucpané vstřikovače. Způsobuje to přerušení dodávky paliva do spalovacích komor, a při jeho nedostatku nelze zapálit směs.
- Opotřebované těsnění sacího sběrného potrubí, poškozené nebo prasklé podtlakové potrubí, poškozený mechanismus ventilů nebo poškozená hadice systému ventilace klikové skříně, případně EGR ventil, který se nezavře. Tyto příznaky jsou spojeny s únikem vzduchu, kvůli čemuž je směs chudší a zapalování horší.
- Selhání kyslíkového snímače a snímače hmotnosti vzduchu. Naruší se tím proces tvorby směsi.
- Bliká nebo svítí kontrolka "Kontrola motoru"
- Motor obtížně startuje
- Když vozidlo zastaví, motor zhasne
- Pomalá akcelerace
- Snížení výkonu motoru
- Zvýšení spotřeby paliva
- Nestabilita motoru, trhavé pohyby a zvýšená míra vibrací
- Abnormální zápach výfukových plynů
- Vyměňte poškozené komponenty. Obvykle jsou to zapalovací svíčky, zapalovací cívka, a vysokonapěťové vodiče.
- Vyčistěte ventily. Můžete to udělat použitím speciálních aditiv, které se nalévají do palivové nádrže.
- Odstraňte stopy koroze z elektrických svorek. Vyčištění součástek je nutné k obnovení dodávky energie. Doporučuje se konektory natřít vhodným produktem.
- Opravte úniky podtlaku. K tomu budete potřebovat vyměnit těsnění a poškozené trubky a hadice, a utáhnout svorky.
- Vypláchněte vstřikovače paliva.
- Nastavte napnutí rozvodového řemenu nebo řetězu.
Co znamená kód P0301?
Indikuje selhání zapalování v prvním válci.
Jak se zbavím tohoto chybového kódu?
Nejdříve je třeba identifikovat příčinu. K tomu resetujte všechny chybové kódy pomocí OBD2 skeneru a následně znovu analyzujte problém po testovací jízdě. Pro zjištění úniku podtlaku se používá měřič podtlaku. Elektrické součástky je také vhodné otestovat použitím multimetru a osciloskopu. Po očištění nebo výměně komponentů znovu připojte skenovací zařízení a vymažte chybové kódy z archivu paměti palubního počítače.
Kolik stojí oprava této chyby ?
Závisí to na tom, kolik práce je třeba provést. Po úplné diagnostice požádejte vašeho automechanika o finální cenovou nabídku.