XDi je série přeplňovaných dieselových motorů vybavených systémem vstřikování paliva Common Rail. Tyto motory jsou instalovány na autech SsangYong. Poprvé se objevily v roce 2004. Mají 4 nebo 5 válců uspořádaných v řadě. Většinou jsou to licencované kopie motorů Mercedes Benz, ale některé z nich jsou vlastním vynálezem společnosti SsangYong Motor Company.
Oblíbené motory XDi
Kód | Objem motoru, l | Počet válců | Počet ventilů | Max. výkon, hp | Max. točivý moment, N ∙ m | Začátek výroby | Modely vybavené tímto druhem motoru |
D27DT | 2.7 | 5 | 20 | 161-176 | 340-357 | 2004 | Rexton/Rexton II; Kyron; Rodius I a II. |
D20DT | 2.0 | 4 | 16 | 141-142 | 310-360 | 2006 | Actyon I and II; Actyon Sports I a II; Kyron. |
D22DTR | 2.2 | 4 | 16 | 178 | 400 | 2015 | Rodius II; Korando III. |
D20DTF | 2.0 | 4 | 16 | 149-175 | 360 | 2010 | Actyon II; Korando III. |
D20DTR | 2.0 | 4 | 16 | 148-155 | 360 | 2012 | Korando Turismo; Rexton I a II; Stavic. |
Běžná selhání motorů Xdi
Selhání | Motory |
Vysokotlaké palivové čerpadlo se stane nepoužitelným vlivem jeho citlivosti na kvalitu paliva. | D27DT. |
Vstřikovače paliva se rychle ucpou. | D27DT. |
Na EGR ventilu se rychle začnou tvořit uhlíkové usazeniny. | D27DT. |
Ovládací ventily plnicího tlaku a recirkulace výfukových plynů se předčasně poškodí. | D20DT. |
Hydraulický napínač rozvodového řetězu se často kazí. | D20DT. |
Komentovat