ATTESA: popis, vlastnosti a princip funkčnosti

ATTESA: popis, vlastnosti a princip funkčnosti

ATTESA (Advanced Total Traction Engineering System for All-Terrain) je název systému pohonu všech kol v autech Nissan a Infiniti. Systém se poprvé objevil v roce 1987 při zveřejnění modelu Nissan Bluebird U12. Systém vylepšuje schopnosti auta v terénu a pomáhá získat trakci na kluzkém povrchu. Pomáhá účinně využít točivý moment motoru. Také vylepšuje dynamické vlastnosti vozu a stabilitu při jízdě v zatáčkách.

Jak tento systém funguje

ATTESA systém pohonu všech kol může být plnohodnotný nebo na vyžádání. Nejdříve byly vozy s příčnými motory vybavené převodní skříní s planetovým středovým diferenciálem. Zamykal se pomocí viskózní spojky. Točivý moment motoru se rozložil mezi všechna 4 kola podle podmínek na cestě.

Později se používal pohon všech kol na vyžádání. Nemá centrální diferenciál. Namísto toho je skosený převod uložen v převodní skříni a spojen s přídavným hřídelem předního diferenciálu. Tento převod neustále přenáší točivý moment na kardanový hřídel. Viskózní spojka řízena palubním počítačem spojuje kardanový hřídel s rozvodovkou zadní nápravy.

Komplikovanější systém je instalován na autech s podélným motorem. Vícekotoučová spojka s čerpadlem je přítomna v převodní skříni. Když se odpojí, 100% točivého momentu motoru je dodávaného pouze na zadní nápravu.

Vlastnosti

Název Druh pohonu Typické vlastnosti První rok výroby Auta vybavená tímto systémem
ATTESA plnohodnotný Samosvorný centrální diferenciál je zamčený pomocí viskózní spojky. 1987 Nissan Bluebird U12, U13; Pulsar C13; Primera P10.
částečný Zadní náprava je zapojena viskózní spojkou, když je přední ve smyku a může dostat až 50% točivého momentu motoru. 2000 Nissan Bluebird G10, N16; Pulsar C13; Primera P12.
ATTESA E-TS částečný Vícekotoučová spojka se používá jako centrální diferenciál. Až 50% točivého momentu se může přesunout na přední nápravu. Některé verze mají manuální plnou uzávěrku spojky s tlačítkem. V tomto režimu se točivý moment rovnoměrně rozdělí mezi přední a zadní nápravu. 1989 Nissan Skyline R32, R33, GT-R, GTS-4, Cefiro SE4 LNA31, Stagea, Laurel C34, C35, Cedric; Infiniti M Y51, QX4, G V35, V35, M35 Y50, 37 Y51, QX70 Y51, EX J50.
ATTESA E-TS Pro   Používají se stejné jednotky, jako v případě ATTESA E-TS. Rozdíl tkví v samosvorném diferenciálu s aktivním řízením, který distribuuje točivý moment mezi kola. 1995 Nissan Skyline R33, R34.

Váš profil je váš osobní asistent.

Sleduje výdaje na auto, zapisuje do servisní knihy a plánů výměny dílů a ukládá oblíbené materiály, poznámky a dokumenty