Co je to All-Trac? Vlastnosti a technické specifikace

Co je to All-Trac ? Vlastnosti a technické specifikace

All-Trac je systém plnohodnotného systému pohonu všech kol instalován na některých autech Toyota v letech 1988 až 2000. Vyvinutý byl japonským výrobcem aut Toyota Motor Corporation v roce 1986 a původně měl název GT-Four. V té době byl považován za revoluční, protože obsahoval uzamykací centrální diferenciál. Dříve toto nebylo možné vidět v osobních autech.       

Design systému All-Trac a jak tento systém funguje

V prvních verzích systému byl výstupní točivý moment převodovky dodáván do centrálního diferenciálu, který byl integrován do předního diferenciálu. Výkon se pak rovnoměrně distribuoval mezi nápravy. Tím se vylepšila trakce kol na všech površích. Také zde byla možnost manuálně zamknout rozvodovku použitím tlačítka “Center Diff. Lock” v kabině auta. Po stisknutí se nápravy pevně spojily a kardanové hřídele předního a zadního diferenciálu rotovaly stejnou rychlostí.

Později viskózní spojka nahradila centrální diferenciál.

Auta vybavená systémem All-Trac

Model Roky výroby Výbavy, které obsahovaly tento systém Objem motoru (l) Výkon motoru (hp)
Camry V20 1988-1991 DX, LE 2 82-140
Corolla E90 1988-1992 Standard a SR5 1.6 95-125
Previa XR10 1990-1999 DX, LE 2.4 135
Celica А60 1988-1993 Standard 2 203-205
RAV4 XA10 1995-2000 2 119-129
Váš profil je váš osobní asistent.

Sleduje výdaje na auto, zapisuje do servisní knihy a plánů výměny dílů a ukládá oblíbené materiály, poznámky a dokumenty