All-Trac je systém plnohodnotného systému pohonu všech kol instalován na některých autech Toyota v letech 1988 až 2000. Vyvinutý byl japonským výrobcem aut Toyota Motor Corporation v roce 1986 a původně měl název GT-Four. V té době byl považován za revoluční, protože obsahoval uzamykací centrální diferenciál. Dříve toto nebylo možné vidět v osobních autech.
Design systému All-Trac a jak tento systém funguje
V prvních verzích systému byl výstupní točivý moment převodovky dodáván do centrálního diferenciálu, který byl integrován do předního diferenciálu. Výkon se pak rovnoměrně distribuoval mezi nápravy. Tím se vylepšila trakce kol na všech površích. Také zde byla možnost manuálně zamknout rozvodovku použitím tlačítka “Center Diff. Lock” v kabině auta. Po stisknutí se nápravy pevně spojily a kardanové hřídele předního a zadního diferenciálu rotovaly stejnou rychlostí.
Později viskózní spojka nahradila centrální diferenciál.
Komentovat